1

Onderwerp: koemelk allergie

Mijn neefje en nichtje hebben last van koemelf allergie maar is er misschien toch een mogelijk heid om een taart voor ze te maken zonder melk producten ze willen zo graag een keer een taart maar ze mogen het niet eten wie ken me helpen ????

2

Re: koemelk allergie

ja hoor dit kan heel goed. Je gebruikt het meel van shar mix c (officieel is dit glutenvrije bakmeel maar dit is ook melkvrij) en daarmee ga je aan de gang.
Op 1 ei 25 gram suiker en 25 gr meel. Ik voeg ook altijd een eetlepel bakpoeder mee van dr oetker.

Dan kun je een vulling maken met http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=68406 dit recept en een lekker aarbeienjam erbij. En ze hebben een heerlijke taart.

Succes.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

maar waar mee smeer je dan je taart af inplaats van botercreme ??

4

abrikozenjam. Dat zorgt er ook voor dat het fondant blijft plakken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Er is ook iets wat Menkomel Whipping heet. Is in Nederland geproduceert dus jullie moeten er ook aan kunnen komen. Dat is een slagroom die plantaardig en heel lekker is. Kan je lekkere mousse van maken of ander vulling. en veel goedkoper dan de soya slagroom (hier in Noorwegen althans maar neem aan zelfde in NL)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

6

de bc heb ik gemaakt van wajang. Is een plantaartdige boter. En daar dan de poedersuiker doorheen. Ik vond het niet lekker. Maar heb die mensen er niet over gehoord. Die zijn deze smaak wel gewend.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.