1

Onderwerp: Wat voor mix/recept voor een cake die je in vorm kan snijden?

Ik heb voor een taart die ik in een vorm moet snijden een madeira recept gebruikt maar dat is bij mij niet goed uitgevallen. Ik moest Thomas de trein maken voor een verjaardag. Taart zag er dus goed en mooi uit maar hij smaakte dus niet echt lekker. Hier baal ik dus wel ontzettend van, wil toch een goed totaal plaatje afleveren.
Hebben jullie nog tips wat ik anders voor recept en /of mix ik kan gebruiken want die wil ik nog niet een keer mee maken.

Groetjes Shirley

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (04-10-2009 14:26)

Re: Wat voor mix/recept voor een cake die je in vorm kan snijden?

Hoi,

Als je biscuitmix of moscovisch deeg gebruikt voor je taart, en er voor zorgt dat je deze altijd in 3-en snijdt, ben je al een heel eind.
Een makkelijk basisrecept voor een lekkere taart met een verrukkelijke vulling die niet moeilijk is te maken:
http://www.maakeentaart.nl/nl/index.php … p;Itemid=9
Verder kun je je taart nog verder vullen met frambozen, of mandarijntjes uit blik.
Deze vulling vindt iedereen bij mij altijd lekker! Je taart moet met deze vulling wel in de koelkast bewaard worden, en 1 uur voor het opdienen eruit worden gehaald.

Ik vraag me ook af of een madeiracake nou wel zo lekker is voor een kinderverjaardag? Bij een kindertaart kun je de vulling het beste zo simpel mogelijk houden en geen drank er in verwerken of was dat juist de opdracht?
Voor kindertaarten gebruik ik daarnaast vaak fondant omdat zij dat vaak het lekkerste vinden........

3

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Als je biscuitmix of moscovisch deeg gebruikt voor je taart, en er voor zorgt dat je deze altijd in 3-en snijdt, ben je al een heel eind.
Een makkelijk basisrecept voor een lekkere taart met een verrukkelijke vulling die niet moeilijk is te maken:
http://www.maakeentaart.nl/nl/index.php … p;Itemid=9
Verder kun je je taart nog verder vullen met frambozen, of mandarijntjes uit blik.
Deze vulling vindt iedereen bij mij altijd lekker! Je taart moet met deze vulling wel in de koelkast bewaard worden, en 1 uur voor het opdienen eruit worden gehaald.

Ik vraag me ook af of een madeiracake nou wel zo lekker is voor een kinderverjaardag? Bij een kindertaart kun je de vulling het beste zo simpel mogelijk houden en geen drank er in verwerken of was dat juist de opdracht?
Voor kindertaarten gebruik ik daarnaast vaak fondant omdat zij dat vaak het lekkerste vinden........

Voor een normale taart gebruik ik ook altijd biscuitmix maar biscuitmix is toch te zacht om te gebruiken voor een taart die je moet snijden in een vorm. Ik moest een trein maken van cake dus stapelen schuin en rond snijden.

4

Je kunt biscuit ook op maat snijden, maar als he bevroren is. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Adrienne schreef:

Je kunt biscuit ook op maat snijden, maar als he bevroren is. :)

Super dat ga ik zeker de volgende keer proberen. Bedankt voor de tip.

6

Je kunt madeira cake trouwens ook lekkerder maken door 'm flink te tremperen! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

De madeira cake was een beetje droog naar mijn idee maar misschien komt dat omdat ik alleen nog maar biscuitmix voor mijn taarten heb gebruikt.

Hoi,

Maar je kunt je cakes die je gaat stapelen ook tremperen met bijv. limonadesiroop of met mandarijntjessap etc.
Ik gebruik nooit cakes in combinatie met marsepein of fondant omdat ik vind dat het dan heel zwaar valt, daarom gebruik ik ook juist de biscuitmix of moscovisch deeg.