1 Laatst bewerkt door tamara14 (03-10-2009 19:14)

Onderwerp: perenvulling om je vingers bij af te likken..

Vandaag een nieuwe vulling geprobeerd.

500 gram peren (schoongemaakt) in kleine stukjes snijden en vermengen met pec-plus van Imperial en 250 gram suiker. Pec-plus wordt gebruikt om confituur te maken.

Goed af laten koelen en gebruiken met een dijkje van botercreme. Ik had t ff in de diepvries gezet om t sneller op te laten stijven nadat t voldoende was afgekoeld.

Ik heb t gebruikt in combinatie met speculoos-botercreme met stukjes speculoos eroverheen gestrooid. Do I need to say more.....mmmmmmmmmmmmmm.

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

2

Re: perenvulling om je vingers bij af te likken..

Mis ik een stap koken ofzo? Je hebt het nl. over afkoelen. Wat moet er afkoelen dan?
Klinkt wel lekker. Nog een vraag: is pac-plus in de supermarkt te krijgen?

3

wat is pac-plus? suiker?

4

Was weer eens te snelle "henkie".......heb ik wel vaker last van:-)

Inderdaad moet t nog gekookt worden...

Eerst fruit snijden en vermengen met pec-plus, dan al roerend verwarmen en bij koken de suiker langzaam toevoegen, dan 1 minuut vol laten koken en evt in jampotten gieten. Goed laten afkoelen.

Nadat t voldoende was afgekoeld heb ik t ff in de vriezer gezet zodat t stollingproces versneld (oeps.. daar is snelle "henkie" weer :-)) en dan kun je t met een dijkje van botercreme in de taart gebruiken. Ook erg lekker met een snufje kaneel erover en om zo uit de pot te eten.

Pec-plus koop je hier in de supermarkt, ik heb t bij colruyt gehaald. Ik denk dat het niet zoveel verschil is met geleisuiker, alleen pec-plus is van zichzelf al suikerarm.

Zag op de verpakking verschillende recepten staan en je kan deze suiker ook gebruiken voor kiwi ed.

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be