1

Onderwerp: verschil tussen muffin en cupcake?

Hallo iedereen,

Dit is mischien een domme vraag maar... voor een beginner :)

wat is het verschil tussen muffin en cupcake? zijn de ingredienten voor beide anders?

Bij sommige internetsites zie ik dat ze slagroom achtige room op de muffin of cupcake doen? weet iemand het recept hiervan?

Groetjes,

Umran

2

Re: verschil tussen muffin en cupcake?

muffins en cupcakes zijn inderdaad een ander recept
Muffins rijzen heel hoog, cupcakes is de bedoeling van niet.

Die creme is denk ik gewoon botercreme

het is toch ook dat muffins met allerlei dingen erdoor heen kan? rozijnen, appel etc etc CC's is meer te vergelijken met taart, zoet dus.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

En is een muffin niet op oliebasis?

5

Verschil zit hem in de bereiding en ook in de ingredienten. Cupcake is eigenlijk een soort mini-cakeje en wordt vaak gemaakt zoals een cakeje, gelijke delen boter, meel, suiker en eieren en wordt gemixt (er zijn natuurlijk wel variaties). Smaak geef je door te vullen en een muffin wordt gemaakt door de droge delen (meel, suiker etc te mengen met de natte delen melk, boter of olie en eieren maar ook zure room of karnemlijk bijvoorbeeld) zodat je een klonterig mengsel krijgt. Ook de verhoudingen zijn anders dan bij cake. Daarnaast kun je allerlei smaken toevoegen als vers fruit maar bijvoorbeeld ook hartige dengen als geraspte courgette of bijvoorbeeld noten of zo. En muffins hebben dus een andere vorm, ze rijzen meer.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

6

hallo nogmaals,

bedankt voor jullie reacties :)

Heeft iemand een recept van een muffin en een cupcake zodat ik dat kan vergelijken?

En dat slagroom achtig room wat ze op de muffin doen is dat een soort room, heeft iemand ook een recept daarvan voor mij?

Alvast bedankt voor de moeite.

groetjes,