1

Onderwerp: vraagje over mix voor biscuit van de shop..

Hoi,,

Ik maakte tot nu toe de ingredi

Groetjes Serife..

2

Re: vraagje over mix voor biscuit van de shop..

beste serife

ik heb pas 4 taarten gebakken,maar ik kan je wel vertelle ndat ik  tot ni toe alleen maar met de mix van de webshop werk.
en dat je idd  niet in warm water hoeft te mixen en ik heb mijn eieren altijd buiten de koelkast.dus die zijn altijd al op kamer temperatuur,,en ik leg ze niet in bakje met warm water...ik krijg mooie hoge kapsels..goed en lang genoeg mixen is de truk
succes en ik ben super blij met de mix van de webshop.
groetjes brigitte

3 Laatst bewerkt door Alinimini (01-10-2009 14:11)

Bij ons liggen de eieren wel in de koelkast. Ik doe ze van te voren even in de magnetron. Wel uit de schil, natuurlijk.
En wel goed in de gaten houden. Iets te lang en je hebt gekookt ei. In ieder geval het wit wordt heel snel hard. :)

Maar het werkt idd veel sneller/makkelijker dan met gewone ingredienten. Ik heb altijd moeite met het doorspatelen van de bloem. Nou, dat hoeft met de mix niet meer.
Mijn moeder is soms een beetje ouderwets. Die zegt altijd dat ik dat aan het eind voorzichtig moet spatelen. Nee ma, dat hoeft niet met deze mix. Maar daar wil ze nog niet helemaal aan.
Ik vind het biscuit ook lekker! Lijkt wel fijner dan met gewone bloem.

4

dankje wel  voor jullie snelle reacties dames, dan ga ik nu maar eens gauw proberen of t bij mij ook zo goed lukt, ik hoop het wel..

groetjes Serife

Groetjes Serife..

5

Mijn eieren staan buiten de koelkast en hoeven daarom niet eerst in warm water.
En ja het is echt zo simpel: Mix, eieren op kamertemperatuur en water uit de kraan. De hele hap in de kom en mixen maar :D

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

haha nou had ik maar eerder moeten proberen dan, ipv elke keer moeite met die eieren zeg:D en 10 min is wel genoeg toch? 8 hoogste en 2 min op laagste?

gr Serife

Groetjes Serife..

7

idd 8 min. hoog en dan 2 min laag.
precies wat er op de papieren zak staat.
kan niet missen.

8

super mix , ik gebruik echt geen andere meer :nooo

De eieren moeten idd op kamertemparatuur zijn,maar verder is het echt zo makkelijk als de beschrijving aangeeft :Y

Veel liefs Rafaëla

Wisten jullie trouwens dat eieren niet in de koelkast bewaard mogen worden??
Dan bederven ze veel sneller! (niet dat dat bij ons zal gebeuren) Maar ik dacht ik zeg het even en dan hoef je ze ook niet in een bakje met warm water te leggen om ze op kamertemperatuur te laten komen

10

ja dat heb ik ook wel eens gehoord, daarom liggen eieren bij de supermarkt ook niet in de koeling...

maar waarom er dan zo;n eierhouder bij je koelkast zit... :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

haha inderdaad tipsytaartje, ik snap dan ook niet waarom ze dat hebben gemaakt :/

ik ben er ook hartstikke blij mee, mijn biscuit is voor t eerst 7,5 cm geworden. Aardig gelukt toch?

Groetjes Serife..

12

tipsytaartje schreef:

ja dat heb ik ook wel eens gehoord, daarom liggen eieren bij de supermarkt ook niet in de koeling...

Juist omdat het niet hoef, gek he???

maar waarom er dan zo;n eierhouder bij je koelkast zit... :think:

Dat vroeg ik me ook weleens af!!!!
Die van mij is in de prullenmand verdwenen ;)

13

Die eierhouder is bedoeld om bloemetjes van fondant in vorm te laten drogen http://hondenhuys.nl/forumsmilies/s364.gif

Groetjes, Elly

14

wahahahahahha, maare...  bij mij zijn het gaten, geen bolletjes!!! wat moet ik er dan mee! (hij ligt nu ergens achterin een kast...)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

Ik heb ooit een groene eieren gehad omdat ik ze buiten de koelkast bewaarde (en de datum nog niet was verlopen), sindsdien staan ze bij mij in de koelkast. Zeker met warme dagen vind ik het riskant, want in de super wordt het nooit warmer als 20 graden. Bij ons thuis wel, je moet ze al op een koele plek bewaren in de kelder of garage maar dan heb je ze niet voor het grijpen. Ze blijven bij mij lekker in de deur van de koelkast, in het speciale rekje.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.