1

Onderwerp: baret voor geslaagd taart?

Hoi,
Ik zie heel veel geslaagdtaartjes voorbij komen in alle vormen en maten. Volgende week heb ik mijn eerste opdracht, een geslaagd taartje en dan graag in de vorm van zo'n baret. Alleen, hoe maak ik nou die rand? Ik heb ergens op een engelse website al gelezen dat ze een vierkante cake erbovenop hadden gedaan, maar het leek me wel heel zwaar worden.

Heeft iemand toevallig tips???

Heel erg bedankt!!!

Groetjes, Yvonne

2

Re: baret voor geslaagd taart?

Je kan een vierkant uit pastillage maken of - zo heb ik een keer een professionele taart gezien ;) - een vierkant taartkartonnetje bekleden :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik heb wel voor CC een leuke gezien met aftereight als baretje.(kringetje botercrem dan aftereightje schuin erop)
maar dan is hij wel erg mini.
Maar wie weet kom je zo wel op een idee. succes

4

:think: hmmm pastillage heb ik nog nooooooit van gehoord, laat staan gebruikt...

voor cc-tjes goed idee inderdaad, maar de taart aan zich moet echt het baretje worden... toch ff als tip bewaren want wie weet maak ik ook wat cc-tjes (je weet met mij maar nooit!!)

in ieder geval alvast bedankt dames :)

ik heb meer tips nodig!!!

5

Bedoel je zo'n taart???
http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-GRJWC8Z7.jpg

Ik heb de bovenste taart maar 1 x door gesneden en niet zo heel erg dik gevuld en op een passend kartonnetje geplaatst en verders eigenlijk gewoon gedaan zoals bij een stapeltaart met stokjes stutten

Deze taart was ook niet zo heel erg groot hoor.

Eventueel succes ermee

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

6

Hoi hoi,

ik ga hem ook vandaag maken en wilde de vierkant van shortbread maken en hem dan met marsepein bekleden.

wat denken jullie?

7

Hoi hoi,

ik ga hem ook vandaag maken en wilde de vierkant van shortbread maken en hem dan met marsepein bekleden.

wat denken jullie?

8

Dat ding heet graduation cap en geen baret.....

Taart zwart bekleden, evenals een vierkant cake board wat groter is dan de taart, gaatje in midden maken en hieraan sliert met kwast maken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda