1 Laatst bewerkt door susanselten (02-10-2009 21:15)

Onderwerp: Spoedadvies nodig, kapsel zonder korst

Hoi dames,

kunnen jullie  me met spoed helpen? Ik heb net het kapsel gebakken voor de doop mijn twins, maar nu haal ik `m uit het bakblik en er zit helemaal geen korst op!! Kan ik de taart nu wel gebruiken of is dit te slap?

Wat denken jullie, gebruiken of opnieuw bakken?

♥ஐ♥~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♥ஐ♥

2

Re: Spoedadvies nodig, kapsel zonder korst

hoe bedoel je dat er geen korst op zit? hij is toch gewoon goed gedroogd? maar als hij goed gaar is kun je hem gewoon gebruiken hoor.
zet je hem op z'n kop, de onderkant is toch altijd mooier als de boven kant.

3

Had je heel veel boter of bakspray gebruikt voor het insmeren van je bakvorm? Dat zou het kunnen verklaren. Maar inderdaad, wat Chantal zegt: als hij verder goed gaar is, is het geen probleem.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

ik begrijp het van de korst ook niet helemaal, het word niet zoals bij een cake. Je moet even in de biscuit prikken, als er niets aan zit, is hij gaar en kun je hem gewoon gebruiken

Veel liefs Rafaëla

5 Laatst bewerkt door susanselten (02-10-2009 21:27)

Heb even een foto gemaakt, hij is wel goed gaar, en ik heb maar een heel klein beetje spray gebruikt. Snap er niks van!! Hier is hij al omgedraaid

http://i518.photobucket.com/albums/u341/susanselten/IMG_9959.jpg?t=1254515143

♥ஐ♥~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♥ஐ♥

6

dan zou ik hem gewoon gebruiken hoor... als hij van binnen goed gaar is(en zo ziet het er wel uit,) is het naar mijn idee geen enkel probleem... hij krijgt zijn stevigheid toch niet van de korst, maar van de vullingen etc...

7

e.b.m. schreef:

Had je heel veel boter of bakspray gebruikt voor het insmeren van je bakvorm? Dat zou het kunnen verklaren. Maar inderdaad, wat Chantal zegt: als hij verder goed gaar is, is het geen probleem.

Ik gebruik altijd Crisco voor het invetten, werkt ideaal.
Eerst had ik ook altijd bakspray en toen kreeg ik dus ook biscuits "zonder korst".

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

8

heb je hem misschien op de bakplaat gelegd in plaats van op een rooster in de oven?
maar ik vind het een mooi kapsel hoor!