1

Onderwerp: sugargun

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren de sugargun gekocht en meteen uitgeprobeerd.
Er komen mooie dingen uit,alleen moet ik de pin er steeds zelf induwen,het gaat zegt maar niet automatisch naar onder.Hebben hier nog meer mensen last van gehad of is dat normaal?
Hoop van iemand te horen,

groetjes Angelique.

2

Re: sugargun

Als je even zoekt op 'sugargun' met de zoekfunctie (bovenin de balk) vind je er heel veel over.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Dan moet je even goed naar de beschrijving kijken hoe hij in elkaar moet. Het pinnetje moet achter de plaatjes zitten, zodat de plaatjes worden geduwd (begrijp je het nog?) Ik heb dat ook een keer gehad namelijk...

Groetjes Scallie
"A balanced diet is a piece of cake in each hand."

4

Toen ik de sugargun kocht was hij helemaal verpakt,dus ik neem aan dat hij goed in elkaar zat haha.Maar ik ga het eens opzoeken,maar ik dacht dat er alleen bij stond wat je ervan kunt maken,niet als die het niet goed doet!Maar ik ga eens zoeken.
Alvast bedankt,

groetjes Angelique.

5

Ja! ik ook! Tenminste... ik heb hem al wel uitgepakt, maar alleen nog maar "leeg" uitgetest zeg maar. Dus nog zonder marsepein of fondant erin. Dat wil ik vanavond gaan doen.

Wat me wel opviel, was dat op de verpakking staat dat er 4 plaatjes bij het veertje moeten zitten,  maar er zitten er bij mij maar 2. :/ Heb jij dat ook?

Saskia

6

Ik heb er echt 4 plaatjes zitten!!
Maar misschien heb jij dikkere plaatjes. Samen zijn ze bij mij iets van 3 mm.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Zonder marsepein of fondant doet ie het niet.

Groetjes, Elly

Je moet er wel marsepein of fondant in doen anders werkt hij niet.

9

Kan het misschien zijn dat ik teveel crisco bij de marsepein met fondant gedaan heb?
Dat hadden ze me aangeraden anders moest je te hard duwen!of kan ik er beter crisco en tylose bij doen?Ik weet t niet meer maar volgensmij is mijn sugargun gewoon niet goed,maar morgen ga ik het toch nog eens uitproberen.

10

Raar maar waar, ik merk dat bij de voorgekleurde fondant ik me helemaal ellendig duw op de sugargun. Neem ik fondant die ik zelf gekleurd heb dan gaat het wel. Moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik de crisco nog niet erin geprobeerd heb, ik laat het tegenwoordig hubbie gewoon doen (heeft ie ook bijgedragen aan mijn taartenhype). Ben even voor je gaan kijken maar ik heb ook vier plaatjes. Er zit een pinnetje in de opening waar het veertje zit, de plaatjes moeten boven dat pinnetje zitten. Eerlijk is eerlijk, ik duw me ook ellendig hoor. Als ik het sliertje heb liggen ben ik helemaal blij maar voor het er ligt zijn de nodige heiligen de woonkamer gepasseerd :lol:

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

11

Inderdaad nu met marsepein erin geprobeerd en het werkt fantastisch!

Fijn dingetje om mee te werken hoor!

Saskia

12

hij moet eigenlijk zich "vacuum" zuigen aan marsepein of fondant. Als hij dat niet doet fff de pin vasthouden als je het handvat los laat.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no