1

Onderwerp: Mooie kleuren, hoe doen jullie dat toch?

Hoi,

pff, ik ben net een uur bezig geweest om een mooie kleur te krijgen en nog ben ik niet tevreden, maar ik laat het hierbij. Ik heb het kleure schema waar je op kan zien welke kleuren je moet mengen enzo, maar ik krijg nooit de kleur die er staat. Hoeveel kleur ik er ook bij doe het is het altijd n

Re: Mooie kleuren, hoe doen jullie dat toch?

ik moet eerlijk zeggen dat ik nauwelijks kleuren meng. Ik heb hier heul veul kant en klare potjes/flesje oid staan en die kleur neem ik.

Verder is het ook afhankelijk van of je marsepein of fondant gebruikt, de ene kleur is feller bij fondant, de ander juist bij marsepein

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Hier wordt ook weinig gemengt. Ik heb gewoon veel potjes en flesjes met kleurstoffen staan.
En kleuren die ik niet heb worden of niet gemaakt, of gekocht ;)

Elke kleur kan je ook lichter of feller maken dus je hebt eigenlijk toch meer kleuren dan potjes :think:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

wahahah ottolien!!

maar idd, het scheelt al of je 1 drupje met je marsepein mengt of 4 drupjes....

ow ja, trouwens, ik meng wel, maar dan alleen met wit. Soms kleur ik marsepein lichtblauw, maar omdat marsepein gelig is wordt de lichtblauw ook weer wat groenig. Dus dan kleur ik eerst de marsepein wat witter en dan lichtblauw :D

groetjes Tirza     

5

Kijk en daarom gebruik ik marshmellow fondant! Lekkerder en al wit van zichzelf (maar ik heb wel witte kleurstof :/ )

Moet ik mensen toch maar niet meer van de marsepein afpraten, gaat die ook een keer op.

Groetjes, Ilonka

6

Als ik moet mengen gaat er ook veel tijd inzitten bij mij hoor; dan ben ik ook zo een uur kwijt! Daarom ga ik meestal ook voor de Tirza-oplossing: zoveel mogelijk kleurtjes in huis hebben ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

:lol: de tirza oplossing :lol:

groetjes Tirza     

8

bedoelen jullie nu dat jullie weinig kleuren, en gewoon het kleur erop verven ofzo?
kzit ik hier ook altijd vele uurtjes te kneden, en lastig dat da is zeg

nu ben ik wel benieuwd hoor

of ergens een howto te vinden daarvan?

en wat gebruiken jullie dan om te kleuren?
poeder of gelachtige kleurstoffen?

9 Laatst bewerkt door Ottolien (02-10-2009 15:49)

Nee, we kneden de kleur wel door het fondant, maar we mengen niet nog eens kleuren om een andere kleur te krijgen.

Dus bijv. gele - en rode fondant wordt oranje fondant. Maar dan met wat apartere kleuren.

De Tirza oplossing is gewoon veel verschillende kleurtjes kleurstof in huis halen!!!

Groetjes, Ilonka

10

En dan is het nog moeilijk. Ik ben op zoek naar een mooie groen, wie heeft een goed idee?

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

11

wat voor groen vind je mooi? (hard, fel, licht, donker, enz....)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

En waarvoor wil je het gebruiken. Dat bepaalt ook welke groen ik gebruik.

Groetjes, Ilonka

13

Ik doe de Tirza-oplossing en gebruik daarna de Wendy-techniek :lol:

Dus: heel veel kleurtjes in huis halen en dan alles door elkaar gooien zodat je nooit meer weet hoe je aan het kleurtje gekomen bent. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Mirjam5 schreef:

wat voor groen vind je mooi? (hard, fel, licht, donker, enz....)

Ik probeer nog steeds een mooie groene kleur voor bijvoorbeeld gras te krijgen. Dus niet heel fel, maar een beetje donkerder.

Ik heb al geprobeerd mijn groen met blauw of zwart te mengen, maar dat is geen succes.

Lucy

15

LucyBW schreef:

Ik probeer nog steeds een mooie groene kleur voor bijvoorbeeld gras te krijgen. .

Heb je Kelly Green al geprobeerd?

Groetjes, Adrienne

16

Adrienne schreef:
LucyBW schreef:

Ik probeer nog steeds een mooie groene kleur voor bijvoorbeeld gras te krijgen. .

Heb je Kelly Green al geprobeerd?

Ik ga morgen eventjes kijken welke kleur ik gebruik. Oh nee, eerst naar de T&T.

Mag ik er nog een keer op terug komen?

Lucy

17 Laatst bewerkt door Adrienne (02-10-2009 20:36)

NEE,  NU!!!!!!! :+

Ik gebruikte zelf altijd leaf green, gewoon omdat ie oevallig in m'n eerste setje zat, toen ben ik per ongeluk een keer tegen kelly green aangelopen en die is toch wel anders... :Y

Veel plezier op de beurs! ( Sprak zei zeer jaloers :grr: ;) )

Groetjes, Adrienne

18

OH, kom je niet eventjes ingevlogen vanuit Cyprus.

Hoe is het daar? Het klinkt wel heel bekend leaf green, maar nu er bij zoeken is geen optie. Je kent het probleem waarschijnlijk wel, heel veel troep en weinig ruimte. Mijn kleuren liggen achterin!!!!!

Lucy

19

LucyBW schreef:

Je kent het probleem waarschijnlijk wel, heel veel troep en weinig ruimte. Mijn kleuren liggen achterin!!!!!

O-) ;) :lol:

Groetjes, Adrienne

20

Tja, het kleden van kleuren. Iedere keer als ik het suikeratelier binnenstap blijft er toch altijd wel een kleurtje of een dusting aan m'n handjes plakken. Het zaakje ligt mij eigenlijk te dichtbij hahaha.

Voor wat betreft de kleur door de fondant mengen; ik heb nogal last van m'n handen, niet handig met kneden dus (mis wat spieren in 1 arm waardoor m'n hand heel weinig kracht heeft) dus als het heel even kan laat ik manlief het kneden doen. Maar dat werkt natuurlijk niet altijd. Wat voor mezelf heel goed werkt is dat ik de lap fondant uitrol, de kleurstof op die lap doe en dan oprol en weer uitrol. Iedere keer een andere kant op. Ik vind zelf dat het mengen van kleuren dan een stuk sneller gaat als dat ik gewoon aan het kneden sla.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!