Onderwerp: Wilton Course 1 les 3 & 4
Hierbij mijn werkjes die ik heb gemaakt met de Wilton Course 1 de laatste 2 lessen. Was erg leuk om te doen, zeker om eens wat anders te maken als taarten van marsepein.

En de eindopdracht:
Van huis uit Koopmans.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Wilton Course 1 les 3 & 4
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hierbij mijn werkjes die ik heb gemaakt met de Wilton Course 1 de laatste 2 lessen. Was erg leuk om te doen, zeker om eens wat anders te maken als taarten van marsepein.

En de eindopdracht:
Oh jeetje, wat gaaaaaf! Echt supergaaf en mooi!
oh die onderste is wel heel knap.
is dat een dvd of boek of echt een cursus dan dat je volgt?
Mooi! Vooral die onderste taart lijkt mij errug lekker. 
Het is de Wilton cursus die je bij Taart op Maat kan volgen in de Wormer. Zo leer je nog andere manieren van decoreren zoals de spuittechnieken. De taart moesten we afsmeren met buttercreamicing, die leer je zelf klaar te maken en daarna het spuiten van verschillende randjes, schelpjes, fruit, gezichtjes, sterretjes, etc. Je kan dan ook een slagroom of een moccataart mooi opspuiten.
De groene en blauwe icing was die van Wilton (Decorater Icing) uit een potje, maar ik vond de smaak erg chemisch en daardoor niet lekker. Het was wel een mooie gladde icing om mee te spuiten maar als het niet te eten is... De rozen en blaadjes hebben we dus niet opgegeten, de buitenkant was met zelfgemaakte buttercream icing met een lichte chocolade smaak en de vulling was Dulche de Leche met stukjes stroopwafel.
ziet er wel heel mooi uit
maar idd als het niet smaakt schiet het zijn doel voorbij op taart 
wel heel knap gedaan
ik heb ook van die rozen met botercreme geprobeert te maken, maar das echt moeilijk!
Vind het bij jou erg goed gelukt! is ook leuk om op cupcakes te spuiten!
je cupcakes zijn ook leuk zeg!!
en de taart was lekker!!! (wel zoet
)
CC zijn gemaakt van gekookte aardappelen en pure chocolade en zijn daardoor glutenvrij. Alleen waren ze niet zo hoog gerezen als normale cc, maar smaakte wel apart.
heel leuk allemaal in de toekomst wil ik dat opspuiten ook leren. mooi gedaan die cc en de roosjes taart.
Erg mooi! Vooral de taart inderdaad.
Lijkt mij ook erg leuk en interessant om zo'n cusus te volgen.
inderdaad erg leuk 
heb je toevallig ook het recept voor die glutenvrije cc ?
ps ze zijn toch ook makkelijker te bekleden als ze niet te hoog worden ?
350 gram aardappel geschild
45 gram boter zacht
100 gram pure chocolade
3 eieren gesplitst
60 gram kristalsuiker
Oven op 190 graden, kook de aardappels en giet ze af, doe de boter erbij en pureer ze. Voeg de gesmolten chocolade toe en tot het glad is. Laat het geheel afkoelen. Klop in 1 kom de eidooiers en suiker met een mixer tot een dikke lichte massa. Spatel het dooiermengsel door de afgekoelde! puree. Klop de eiwitten stijf in een andere kom en spatel ze door de puree. Note: dat was moeilijk want puree is heel anders als de lichte geklopte eiwitten. Bak de cakejes 15-20 minuten in het midden van de oven.
Dit recept komt uit het boekje: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2362
Hierin staan nog meer glutenvrije recepten 4 geloof ik en in de 2de editie van de Mjamtaart ook.
bedankt voor je snelle reactie. Meteen even de link gecheckt en dat boekje gaat op mijn verlanglijstje !
Super gemaakt...prachtig geheel...:thumb:
Het is de Wilton cursus die je bij Taart op Maat kan volgen in de Wormer. Zo leer je nog andere manieren van decoreren zoals de spuittechnieken. De taart moesten we afsmeren met buttercreamicing, die leer je zelf klaar te maken en daarna het spuiten van verschillende randjes, schelpjes, fruit, gezichtjes, sterretjes, etc. Je kan dan ook een slagroom of een moccataart mooi opspuiten.
De groene en blauwe icing was die van Wilton (Decorater Icing) uit een potje, maar ik vond de smaak erg chemisch en daardoor niet lekker. Het was wel een mooie gladde icing om mee te spuiten maar als het niet te eten is... De rozen en blaadjes hebben we dus niet opgegeten, de buitenkant was met zelfgemaakte buttercream icing met een lichte chocolade smaak en de vulling was Dulche de Leche met stukjes stroopwafel.
Ik heb crisco gebruikt in NL vorm - witte bakkers broodvet, en spuiten van roosjes ging prima.
Het was de wilton buttercream recept op hun site.
Vind alles heel mooi vooral voor carnival
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Wilton Course 1 les 3 & 4