1 Laatst bewerkt door mavis (01-10-2009 14:50)

Onderwerp: zelf banbetbakkersroom maken?

Hallo allemaal,

jullie helpen me hier zo goed op weg dat ik maar blijf vragen:)

als je zelf banketbakkersroom maakt, moet je na een aantal stappen dit doen:

Daarna de massa al roerend aan de kook laten komen en ongeveer 4 minuten laten doorkoken.

Maar moet je dan t mengsel met de eieren weer op t vuur doen in een pan ofso? Of moet ie koken door de warmte van de melk zelf?

Ik wacht op jullie antwoord, want ga zo beginnen.

groetjes Serife

Groetjes Serife..

2 Laatst bewerkt door Pooh (01-10-2009 14:58)

Re: zelf banbetbakkersroom maken?

Door laten koken is op het vuur zelf zodat het blijft koken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Oke, dankje wel pooh..

Ik zal eens proberen of t lukt.

groetjess..

Groetjes Serife..

4

Niet vergeten om steeds te blijven roeren (met een garde).

Groet, Jolanda

5

M'n omaatje was altijd heel precies met banketbakkersroom maken... En ze zei altijd 8-tjes draaien met je garde... dan brand het niet aan en vlg. mij hielp dit echt :)

gr dree

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

6

Hallo allemaal,

Ik heb net banketbakkersroom PROBEREN te maken maar het is voor geen meter gelukt. Hij was gewoon niet romerig. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen, maar het was gewoon heel weinig. Ik neem aan dat h et moet verdubbelen ofso als je het wilt gebruiken als vulling. Vraag me af waar het fout is gegaan:(

Groetjes Serife..

7

ik heb het ook van het weekend gemaakt maar ik kon het snijden zo dik,
moet je het 4 min laten koken met het stokje erin?
als je daarna het eimengsel toevoegd dan is er geen roeren meer aan, dan moet het afkoelen en dan moet je blijven roeren tegen velvorming?het was echt te dik geworden hoe komt dit en heeft iemand dit ook gehad?
wie heeft er antwoord?

8

Ik volg het recept van Tartacadabra, nooit problemen mee en smaakt heerlijk (volgens de klanten). Melk eerst met (opengesneden) vanillestokje en suiker aan de kook brengen, met deksel op de pan 10 min. laten staan (vuur uit dus). Daarnavanillestokje leegschrapen. Ondertussen eidooiers kloppen met suiker en aan het einde wat maizena toevoegen (ik gebruik minder dan op het recept staat), bij de melk in de pan gieten (eerste een beetje melk uit de pan erbij om het vloeibaar te maken), en dan opnieuw koken EN BLIJVEN KLOPPEN MET EEN GARDE tot puddingdikte. Laten afkoelen.

Groet, Jolanda

Ik heb een supermakkelijk recept, volgens mij van iemand hier van het forum.
Lekker, makkelijk en lukt altijd:

2 eigelen
40 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
25 gr bloem
250 ml melk

eiwit, suiker, vanillesuiker door elkaar roeren in een bakje.
Bloem erbij en goed er door roeren, zodat je geen klontjes meer hebt.
Paar lepels van de melk erbij, goed roeren, de rest van de melk aan de kook brengen.
Als het kookt, mengsel erbij en roeren, je ziet en voelt het dikker worden.
Paar minuutjes zachtjes laten koken en roeren. Vuur uit, afkoelen, tussendoor paar keer doorroeren en dan op de taart.
Is juist de goede hoeveelheid voor een ronde taart van 25 cm. (Evenveel als een blikje taartvulling, zeg maar)

If live gives you lemons, make lemonade!

10

Hoi,

Ik gebruik ook altijd deze maar als ik het wil verdubbelen dan ook een extra zakje vanillesuiker?? Of niet want op de verpakking staat dat het genoeg is voor 500 gram in een of ander beslag maar nu weet ik niet of dit geld voor de pudding.

Groetjes Miran