1

Onderwerp: Niet gaar

Ik gebruik de kant en klare mix voor biscuittaart (alleen eieren en water toevoegen)en volg precies het recept op de verpakking, het mixen, de aangegeven oventemperatuur en baktijd. Als de baktijd voorbij is ziet mijn taart er van buiten prima uit, totdat ik test of hij gaar is dan blijkt dat de binnenkant (vooral het midden) nog erg vloeibaar is. Heb het al verschillende keren geprobeerd maar resultaat blijft hetzelfde. Zet de taart dan weer terug en moet de baktijd met zo'n 20-30 minuten verlengen. Eerst dacht ik dat het aan mijn heteluchtoven lag, maar sinds kort heb ik een nieuwe en het probleem blijft.
Heeft iemand een idee wat er fout gaat en hou ik dit kan oplossen?

Re: Niet gaar

Er gaat weinig fout denk ik... Bij mij moet het ook altijd langer terwijl ik een goede oven heb. Gewoon langer erin houden dus!

I'm not bossy, I just have better ideas...

3

Bij mij staan de taarten ook langer dan op het pak is aangegeven in de oven. Je moet voor jezelf uit zien te vogelen hoe lang de taart erin moet.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

het is ook afhankelijk van hoe groot je taart is he. grotere taarten moeten wat langer in de oven.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

ik heb dit probleem alleen met de mix voor chocobiscuit. De taart heeft gisteren meer dan een uur in de oven gestaan (hetelucht op 160) en hij wilde niet gaar worden. Met de gewone mix is het wel goed in de aangegeven tijd. Verder is alles hetzelfde: mix tijd, hoeveelheid, bakvorm...

Waar kan dit aan liggen? :s