Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Zie mijn biscuit. Een beetje misvormd...
Pagina's 1
Bij mij worden choco biscuits ook nooit zo hoog
Ik weet niet waarom hij is ingezakt! Soms komt er wat lucht onder de korst en dan gebeurt dat wel eens
Dit gebeurt bij mij ook wel eens. Maar je gebruikt toch de onderkant als bovenkant. Dus dan zie je daar niets meer van.
maar zo hoort hij er niet uit te zien hoor mix je wel lang genoeg en hoeveel mix gebruik je voor welke maat?
Dag dames,
Dank je wel voor jullie reactie.
Ik heb onderstaand recept gebruikt. Ik heb er wel 100 gram afgekoelde gesmolten chocolade gebruikt. En ik heb aan het begin met de eierdooiers flink gemixt!
Het is van lid: Piece of Cake
Benodigheden:
4 Eieren
4 Eetlepels warm water
150 gr Suiker
1 Zakje vanillesuiker
Snufje zout
125 gr Bloem
75 gr maizena
2 tot 3 Theelepels bakpoeder
Eventueel geraspte schil van 1 citroen
Eierdooiers met het water schuimig mixen, beetje bij beetje de suiker, vanillesuiker, zout en de cirtoenschil toevoegen. De massa tot een cr
ach zo, ja dan weet ik niet wat je verkeerd doet ik gebruik altijd de kant en klare mix
hoe groot is je bakvorm?
volgende keer gewoon meer gebruiken. volgens mij heb je wel een 26 cm bakvorm gebruikt of zo als ik het een beetje goed zie op de foto.
en misschien de temperatuur op laten lopen. voorverwarmen tot 150 graden, en als je hem erin zet op 175 graden zetten.
was ie wel helemaal gaar onder die gebubbelde rand? zo ja, gewoon omdraaien dan zie je er niks meer van.
succes met de volgende!
Had precies hetzelfde idee als Chantal: was hij onder de ingezakte rand wel gaar? Want vaak zakt de taart in op plekken waar hij nog niet helemaal gaar is
Ahjoh, gewoon omdraaien, dan zie je daar toch niets meer van...
Voor een goede cake zou de hoeveelheid bloem en maizena gelijk moeten zijn aan de hoeveelheid suiker. Suiker stimuleert de werking van het bakpoeder waardoor je cake mooi rijst.
Dus dat zou een probleem kunnen zijn dat er te weinig suiker in het recept zit. Daarnaast gebruik je ook gesmolten chocolade. Hier zit veel vet in wat de werking van het bakpoeder weer verzwakt.
Dus ook dat zou een oorzaak kunnen zijn.
Ik zou je in ieder geval adviseren een volgende keer meer suiker te gebruiken en voor een chocoladecake 30 gram van de bloem te vervangen door cacaopoeder.
Wat het inzakken betreft heeft dit volgens mij inderdaad te maken met dat de cake daar niet gaar was.
Ik gebruikte voorheen ook de verse variant maar ben sinds kort overgestapt op de mix. Veel makkelijker en een mooier resultaat. De kant-en klare biscuitmix rijst veel mooier dan de 'verse' variant die jij gebruikt. Je cake wordt hoger (chocolade altijd iets minder hoog dan de gewone) en de structuur van de cake is wat fijner.
Maar dat is wat je zelf wilt.
Dag dames,
Thanx voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad een bakvorm van 26 gebruikt.
Het ingezakte deel was wel gaar. Ik heb m al opengesneden.
Denk dat het inderdaad ligt aan de gesmolten chocolade en de hoeveelheid suiker/maizena etc...
Ik ga m sowieso omdraaien. Dus je ziet er niks van. De onderkant is wel heel mooi en gaar.
Pagina's 1
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Zie mijn biscuit. Een beetje misvormd...