1

Onderwerp: Hoe veel meringue botercreme?

Hee!
Ik wil graag +- 85 cupcakes decoreren met een toef meringue botercreme. Ik gebruik het recept van Tartacadabra, dus:

140 gram eiwitten
280 gram kristalsuiker
280 gram roomboter,
vanille- of citroenextrakt

Hoe vaak denken jullie dat ik het recept moet vermenigvuldigen, zodat ik genoeg heb? Heb geprobeerd om op te zoeken hoe veel cc's je hier mee kunt doen, maar kon het niet vinden..  Iets te veel is niet zo erg, dat gooi ik wel de vriezer in (of eet ik stiekem op..).

Liefs Liza

2

Re: Hoe veel meringue botercreme?

ik zou de 1,2,3 recept gebruiken
140 gram eiwit
280 gram suiker
420 gram boter

Ik denk met de 1,2,3 recept je al ruim zit.. (ik heb et 2 weken geleden gemaakt en heb een 25x25 taart gevuld met een dikke laag en afgesmeerd, 2 bol taartjes van 12cm gevuld en afgesmeerd... 1 bol taartje van 20cm gevuld en afgesmeerd en 2 dagen later toefjes op 24 cc's gespoten) De is dus veel.

Ik raad de 123 recept aan omdat de 122 recept wat slap is en je kan daarmee niet altijd mooi toefjes spuiten de is meer bedoeld als vulling.

3

En hoe maken jullie dat dan? Want bij mij ging het uiteindelijk schiften toen het de bedoeling was dat het er luchtig uit moest gaan zien..... :S (Wist ook niet precies hoe heet heet moest zijn en hoe lang je uiteindelijk dus nog mag mixen. Want luchtig werd het niet meer op het laatst......

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

eiwit en suiker au bain marie (ook als je eiwit poeder gebruik) opwarmen en blijven roeren tot de suiker is helemaal opgelost (tip... zolang als jij de suiker nog kan voelen is et nog niet klaar)
Iets laten afkoelen... en ong 10 min mixen op hoge snelheid... in de 10 mins heb je genoeg tijd om de boter in stukjes te snijden... en dan op lage snelheid de boter beetje bij beetje erin gooien. Als alle boter erin is weer 5-10 min mixen op hoge snelheid.
tis nog nooit mislukt bij mij. ook niet met mij handmixer ;)

Ik heb gisteravond voor de eerste keer de mbc gemaakt . Ik had eerst het videofilmpje bekeken en ben daarna begonnen. Ik heb 2 eiwitten gewogen en vervolgens de 1 2 3 methode toegepast. Meteen goed gelukt. Ik heb er gesmolten chocolde doorheen gemixt. En vanochtend cc met de bosbessen vlaaivulling gevuld en afgesmeerd met de chocoladecreme en bestrooid met chocohagel. Vanmiddag als de kinderen uit school zijn heb ik voor hun hopelijk een lekkere verrassing.

6

Weet je zeker dat 1 portie van 1-2-3 genoeg is? Ik heb wel eens de 1-2-2 gemaakt, maar dat was echt niet bijster veel! Ga denk ik maar een beetje ruim inkopen, zodat ik nog wat bij kan maken eventueel..

Liefs Liza