1

Onderwerp: Ik wil zwitserse room maken met Dr Oetker banketbakkersroom maar...

Nu staat er dit op de verpakking van Dr Oetker:

Tip: vervang voor een extra romige banketbakkersroom 400 ml water door 350 ml water en 250 ml slagroom.

Normaal gesproken als ik er gewoon banketbakkersroom van maak doen vervang ik idd het water door ongeklopte slagroom... Maar ja nu ga ik er zwitserse room van maken... Moet ik dan wel gewoon water doen? Of niet?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

2

Re: Ik wil zwitserse room maken met Dr Oetker banketbakkersroom maar...

Het lijkt mij, dat de tip al een Zwitserse room is. (Misschien in iets andere verhoudingen dan je gewend bent.)

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ohhhh ok ;) haha

Zal ik dan de tip doen of hoe wij het hier gewend zijn??? Welke zal er romiger zijn?

De tip is wel sneller en makkelijker ;), misschien dat ik daar maar voor ga!

Ik dit lekker met viervruchten of frambozen jam? ja toch...?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

4

Je kan naar smaak natuurlijk altijd nog een beetje extra slagroom toevoegen, als je het n

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

Ik maak de zwiterse room volgens het recept van de site. Ik maak de room dus aan met water, klop slagroom stijf en voeg dat bij elkaar!

6

Nou ik ben benieuwd hoe het gaat smaken!

Ik wil het recept ook nog een keer maken maar heb beetje haast dus ik ga het voor de eerste keer zo maken. Kan ik de volgende keer ook mooi het verschil proeven :D;)

Groetjes Maris

7

als ik het zakje van oetker gebruik, doe ik 350 ml water, 250 ml slagroom en het zakje in een kom en mixen maar. zoals het recept, heerlijk romig!

als ik de mix van de webshop gebruik, doe ik 100 gram poeder, 200 ml slagroom en 250 ml water in een kom, ook heerlijk romig.