1

Onderwerp: Mijn eerste bruidstaart..Wat een werk..Pfff

Eindelijk is mn eerste bruidstaart een feit!! Maar meiden wat een werk! Na 6 uur rozen boetseren(85 stuks), had ik 2 dagen last van mn handen..:S. Maar wel heel gaaf om te doen, Na een week er bijna niet van geslapen te hebben, is hij gelukkig heel op locatie gekomen. Kleuren zijn fel paars en fel roze, maar dat is op de foto slecht te zien helaas. Ook zitten er nog bijpassende cupcakes bij. Bruidspaar was helemaal blij., dus ik ook!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OO6H3XUP.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BYB4U37S.jpg

2

Re: Mijn eerste bruidstaart..Wat een werk..Pfff

Helemaal geweldig!!!

Groetjes Esther

3

Mooi gedaan!!
Kan me voorstellen dat het bruidspaar heel blij was met deze taarten.

4

ik vind het een heel mooi geheel! Leuke kleurtjes ook.
Hou alleen niet zo van dat die rozen zo'n dikke platte onderkant hebben... of mag ik dat niet zeggen?
Kan me goed voorstellen dat je pijn aan je handen had. Zoveel bloemen, maar 't resultaat is er wel hoor!

5

erg mooi en wat een werk al die roosjes

Veel Bakplezier Diana.

Ziet er heel erg leuk uit!!!wat veel rozen!!!

Mooi geworden hoor!

Groetjes Cindy

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

8

Frumpje schreef:

ik vind het een heel mooi geheel! Leuke kleurtjes ook.
Hou alleen niet zo van dat die rozen zo'n dikke platte onderkant hebben... of mag ik dat niet zeggen?
Kan me goed voorstellen dat je pijn aan je handen had. Zoveel bloemen, maar 't resultaat is er wel hoor!

Tuurlijk mag je dat wel zeggen..:) Weet alleen niet hoe het anders moet?? Kan iemand me daar een goede tip voor geven ?

9

ik heb geleerd om ze door je wijsvingers te laten rollen waardoor de onderkant meer "natuurlijk" word. Ook heb je dan niet zo'n dikke prop onderop. Bedoel het niet verkeerd he.
Kan het erg moeilijk uitleggen maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Zo niet dan kan ik je eventueel mijn how to wel opsturen met foto's over rozen maken (de manier hoe ik het geleerd heb dan)

10

martine1976 schreef:

ik heb geleerd om ze door je wijsvingers te laten rollen waardoor de onderkant meer "natuurlijk" word. Ook heb je dan niet zo'n dikke prop onderop. Bedoel het niet verkeerd he.
Kan het erg moeilijk uitleggen maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Zo niet dan kan ik je eventueel mijn how to wel opsturen met foto's over rozen maken (de manier hoe ik het geleerd heb dan)

Nee, nee alle tips zijn welkom :) Heb ik ook gedaan hoor, maar als ik ze afsneed werd het toch weer een dikker geheel(snap je me nog?) En als ik ze meer rolde gingen ze meer openstaan wat ik weer niet mooi vond zelf..

11

je roosjes zijn wat anders, maar deze how to kan je wel helpen: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=66778

't gaat idd wat meer openstaan dan ja... maar oogt wel 'natuurlijker' zonder dikke onderkant. (en je kan met dezelfde hoeveelheid fondant, dubbel zoveel roosjes maken ;-))

12

Heel mooi gemaakt en wat en werk met al die roosjes maken ik doe jou het echt niet na :D
Petra kan jij mij ook jou how to's van de rozen mailen :)
Bedankt alvast

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

13

Frumpje schreef:

je roosjes zijn wat anders, maar deze how to kan je wel helpen: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=66778

't gaat idd wat meer openstaan dan ja... maar oogt wel 'natuurlijker' zonder dikke onderkant. (en je kan met dezelfde hoeveelheid fondant, dubbel zoveel roosjes maken ;-))

Dit zijn rolroosjes..Dat is toch echt heel wat anders dan mijn rozen waarvan elk blaadje met de hand is vastgezet...

14

ja, maar ik doe zelf ook blaadje per blaadje, en daarna rol ik dan onderaan de bloem en haal het onderste weg...
't lukt me de ene keer al wel beter dan de andere keer...