1

Onderwerp: Combinatie vraagje

Hoi allemaal.

Ik vroeg me af of jullie misschien een idee hebben of de combinatie: 1 laag frambozen, 1 laag banketbakkersroom en botercreme (om af te smeren een goede combinatie is. Of zeggen jullie laat de banketbakkersroom zitten en doe de tweede laag ook met botercreme (misschien beetje vanille doorheen oid)

Ik hoop dat iemand een idee heeft.

GR >:)

2

Re: Combinatie vraagje

Ik vind een laag normale botercreme persoonlijk niks voor in een taart. Zeker niet de 1 op 1 wat voor afsmeren gebruikts wordt. De mix gaat wel voor in de taart.

Waarom maak je geen zwitserse room (banketbakkersroom gemengd met slagroom) en dan met de frambozen!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Kadohke schreef:

Ik vind een laag normale botercreme persoonlijk niks voor in een taart.

Doe jij dan nooit 1 laag botercreme en 1 laag jam?

Kadohke schreef:

Waarom maak je geen zwitserse room (banketbakkersroom gemengd met slagroom) en dan met de frambozen

Ik wil ook een taart vullen met zwitserse room. Maar bedoelen jullie nu 1 laag verse frambozen of frambozenjam, mij lijkt de jam maar ik vraag het toch maar eventjes :o

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

4

Mariska1984 schreef:

Doe jij dan nooit 1 laag botercreme en 1 laag jam?

botercreme als vulling is best vies hoor!! ;) :S

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

nou ik vond eigenlijk van niet hahaha
maar ik gebruik wel die van de webshop

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

6 Laatst bewerkt door e.b.m. (29-09-2009 18:37)

Ja hoor, laag frambozen en laag bbr, prima! Doe je dan die ene laag met all

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

Laagje frambozenjam, daarop (ongezoete) slagroom, en daarin druk je de frambozen, en dit herhaal je op de volgende laag.
Ik smeer ook af met slagroom voor ik bekleed met marsepein. Volgens sommige gaat het dan glijden maar daar heb ik nog nooit last van gehad, en doe het tot nu toe altijd zo!! Succes!!