1

Onderwerp: wat moet ik doen bepoederen of schilderen

Hallo,

over 2 a 3 weken ga ik een bruidstaartje maken voor mijn oom/tante die zijn 50 jaar getrouwd.
nu heb ik vorige week de sileconemal om een parelketting gekocht en de glanspoeder sugairflair edible lustre,snowflake gekocht (hier in de webshop)
maar nu weet ik niet of ik die parel moet schilderen of bepoederen!

Heeft iemand ook wel eens een hele taart ermee bepoederd?zo ja, wat was hier de ervaringen mee?
alvast bedankt voor de tips
groetjes monique

Re: wat moet ik doen bepoederen of schilderen

Hoi,

Ik heb de parels beschilderd, maar je kunt dat het beste doen voordat je ze om de taart heen legt, klinkt logisch maar ik zet het er toch maar even bij. Ik heb geen ervaring met een hele taart ermee bepoederen, maar ben wel benieuwd......

3

Het kan allebei.
met dusten/poederen heb je iets meer kans op "kruisbestuiving" van je glitters op je taart. (ik dust/schilder altijd als de parels om de taart heen liggen) Je dust het mooiste als je je plat penseel even dept op een tissue vooraleer je je parels gaat dusten.(dus na iedere keer wat dust genomen te hebben)
Schilderen kan je het beste met een platte, niet te brede penseel. anders gewoon eerst van te voren even uitproberen met je parels om te zien wat je het prettigste/mooiste vind.

Een hele taart kan je ook bepoederen daar kan je het beste deze borstel voor gebruiken.

4

Ik doe altijd de dust in de mold, daarna de marsepein/ fondant erin. Dan is alles al gedust. Plekjes die niet goed gepakt hebben doe ik nog even aanstippen met een kwastje.