1

Onderwerp: Rozen beginner

Hallo, ik heb wat vraagjes over rozen maken. Ik wil een stapeltaart maken, en de bedoeling is dat er rozen bovenop komen. Nu heb ik al wat gezocht over rozen maken, maar er zijn toch nog wat dingen die mij onduidelijk zijn.
- Welke methode gebruiken jullie(losse blaadjes of met een uitsteker met vijf blaadjes)?
-Gebruiken jullie fondant of marsepein?
-Hoe lang van te voren kan ik ze maken?
- Moet er nog tylose o.i.d. doorheen?
Alvast bedankt;)

2

Re: Rozen beginner

Je kunt rozen op verschillende manieren maken, zowel van marsepein, fondant, mexican paste en flower paste.
Ikzelf gebruik altijd zelfgemaakte Mexican Paste (recept 2 van deze site) en daar zit dan al tylose doorheen en droogt erg snel, maar is heel fijn uit te rollen, zodat de blaadjes mooi dun worden.
Met marsepein maak je ook mooie rozen, maar dat kun je niet zo dun uitrollen en tylose werkt niet echt in marsepein. Het blijft dus erg zacht, maar dat maakt het wel meer "eetbaar", iets wat minder is met de Mexcian Paste of Flowerpaste rozen.

Het liefst maak ik de roos uit losse blaadjes, maar het werkt sneller met een uitsteker met 5 blaadjes.

Je kunt ze heel lang van te voren maken en bewaren in een doosje.

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Ik doe deze met fondant (met tylose): http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/ en met marsepein de PP-methode, ongeveer zoals hiernaast bij de howto's staat (bolletjes marsepein platdrukken).

soory, maar wat is de pp methode :o

groetjes,
Kim

5

Peggy Porschen, uit het boek "Hoe versier ik een lekker koekje" ;)