1

Onderwerp: Gaartijd blandaschaaltjes

Hallo,

Ik ben vandaag in de weer geweest met de blandaschaaltjes maar het lukt me niet al te best. Ik heb er van 12 en 20 cm diameter. Het probleem is namelijk dat ze bovenaan heel snel een korstje krijgen, maar binnenin niet gaar te krijgen zijn :( K'heb dus al 1 kleintje en 1 groot bij de kippen kunnen gooien (die dus ongelooflijk blij zijn met mijn bakverslaving :))

Kan iemand me zeggen op hoeveel graden in ze moet bakken en hoe lang om er iets bruikbaars van te maken?

PS: ik gebruik biscuitmix.   

Bedankt voor de tips!

2

Re: Gaartijd blandaschaaltjes

Heb van de week ook 2 mislukte 20 cm exemplaren gehad. De 3e 45 min. in een NIET voorverwarmde overn op 160 gr. was prima, ook de biscuitmix gebruikt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

De 12cm doe ik 24 minuten (3x8 minuten: 140[sup]o[/sup] - 165[sup]o[/sup] - 180[sup]o[/sup]).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Nijntje73 (26-09-2009 19:20)

thx voor de tips! Morgen ga ik opnieuw aan de slag, nadat ik nieuwe eieren heb gekocht ;)

5 Laatst bewerkt door Keksi (27-09-2009 07:13)

Nijntje73 schreef:

thx voor de tips! Morgen ga ik opnieuw aan de slag, nadat ik nieuwe eieren heb gekocht ;)

6

Boska schreef:

Heb van de week ook 2 mislukte 20 cm exemplaren gehad. De 3e 45 min. in een NIET voorverwarmde overn op 160 gr. was prima, ook de biscuitmix gebruikt.

Hey Addy,
Bedankt voor de tip, hij is nu wel gelukt!  Hij is er alleen nog een beetje bovenuit gekomen dus ik heb nog wat retouchewerk maar dat komt wel goed ;)

7

Nijntje73 schreef:
Boska schreef:

Hey Addy,
Bedankt voor de tip, hij is nu wel gelukt!  Hij is er alleen nog een beetje bovenuit gekomen dus ik heb nog wat retouchewerk maar dat komt wel goed ;)

Fijn dat het gelukt is, succes met decoreren.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties