1

Onderwerp: cupecake papiertjes laten los?

Hoihoi

weet iemand hoe dat kan? Ik had mooie cupecakejes gebakken en ze lieten los aan de zijkanten, weet iemand hoe dat kan en/of hoe ik het kan voorkomen?

Of zou het aan de kwaliteit papiertjes (xenos) liggen?

Help! want het is geen porem als ze loslaten...

groetjes, Diana

2

Re: cupecake papiertjes laten los?

Er staat hierover heel veel op de site. Even de zoekfunctie gebruiken. ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Idd heel veel topics hierover en nog niemand die volgens mij echt t antwoord weet...

4

ow ik had idd al gezocht met de zoekfunctie door cupecake+papiertjes ed maar kon niets vinden...tis ook zo'n groot forum haha, je moet maar net de goede woorden invullen...

dus niemand die het echt weet he?

nou ik denk dan idd dat het door de kwaliteit vd papiertjes komt want eerder had ik er geen last van

groetjes, Diana

5

Niet alleen op hele woorden zoeken; met de zoekterm *los* AND *cupcake* (waarmee je dus loslaten, los laten, cupcakes, cupcakepapiertjes etc. te pakken hebt)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … =632488461

Je schrijft cupcake ook verkeerd. Misschien ligt het daaraan.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7 Laatst bewerkt door anaid_026 (26-09-2009 21:28)

okee idd veel topics   :o
dank je wel voor de tips betreft het zoeken!

dat maakt het zoeken veeeeel makkelijker! :D en hoef ik jullie niet lastig te vallen met de zoveelste vraag :)

groetjes, Diana

8

Vorige week heb ik veel cupcakes gebakken, meer dan 270. Ik had 2 bestellingen met in totaal 220 cupcakes. Omdat ik zoveel moest bakken, haalde ik de cupcakes nadat ze uit de oven waren gelijk uit de vorm. Van die lieten later dus de papiertjes los. De cupcakes die ik in de vorm liet afkoelen hadden dat niet. Ik ben dus opnieuw begonnen met bakken, ben nog meer bakvormen gaan halen en heb daarna alle cupcakes in vorm laten afkoelen. Nooit meer last gehad van papiertjes die loslieten. Ik had die van de hema en dr Oetker gebruikt.

9

Keksi schreef:

Vorige week heb ik veel cupcakes gebakken, meer dan 270. Ik had 2 bestellingen met in totaal 220 cupcakes. Omdat ik zoveel moest bakken, haalde ik de cupcakes nadat ze uit de oven waren gelijk uit de vorm. Van die lieten later dus de papiertjes los. De cupcakes die ik in de vorm liet afkoelen hadden dat niet. Ik ben dus opnieuw begonnen met bakken, ben nog meer bakvormen gaan halen en heb daarna alle cupcakes in vorm laten afkoelen. Nooit meer last gehad van papiertjes die loslieten. Ik had die van de hema en dr Oetker gebruikt.

Ik laat ze altijd afkoelen in de vorm en heb (bijna) nooit loslatende papiertjes :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

ok, dus eigenlijk afkoelen in de vorm!! gaan we die tip ook eens gebruiken..
:D

ook hier heb ik dat, gelukkig, nooit gehad, even snel afkloppen!!

http://hondenhuys.nl/forumsmilies/bouwer.gif

Arnhems Meisje 2008

12

Ik heb van het weekend gebakken en in de vorm laten afkoelen en alles liet los. Waren de dr oetker cupjes.

13

Nooit last van gehad. Ik kieper de cc's altijd gelijk uit de vorm. :) Ik gebruik altijd de cc-vormpjes van de blokker of marskramer.

14

Ik ben sinds een week ook aan het uittesten met de cupcakes. De eerste lading lieten los, maar waren onderin ook helemaal losgekomen van de vormpjes, deze had ik precies volgens recept gemixed.
2e keer (vanwege een tip hier op het forum) maar 2 minuten gemixed. Vormpjes lieten niet los, maar wel nog een klein luchtkamertje eronder.
De laatste keer alleen gemixed tot alles goed doorelkaar zat en nu waren ze helemaal goed.

Dus misschien ligt het wel niet aan de vormpjes maar aan hoelang je mixt?
Misschien is mijn handmixertje wel te enthousiast,  maar ik blijf dus maar minimaal mixen.

'Dieting is no piece of cake'

15

Hmmm, dit weekend een kleine 24 stuks mini gebakken
heb ze met een prikker eruitgehaald & geen los papiertje te zien !
verder niks anders gedaan dan normaal :)

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get!

16

En niet meteen in een doos doen!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

17

Dit probleem heb ik nou bijna altijd, dus ik lees aandachtig mee!!!!

Groetjes Esther

18

ik gebruik de vormpjes van Xenos en eigenlijk nooit last van losse papiertjes maaaaar nu heb ik laatst 2 keer de cupcakes gelijk uit t bakblik gehaald en je raad t losse papiertjes  :s  dus ik laat ze voortaan toch maar eerst weer ff afkoelen in t bakblik!!

Select, make, bake!

19

Ik heb nooit loslatende papiertjes, tot gister. Ik had het beslag erg lang gemixt, langer dan dat ik normaal doe, dus ik denk dat dat het probleem is?

20

Ik heb verschillende cc papiertjes  en verschillende mixen gebruikt.
Mijn papiertjes laten tnt alleen los als ik te lang de eieren mix.
Dus ik mix de boter zacht, doe de mix erbij, ik doe er zelf nog een half zakje backin erbij, worden ze iets luchtiger, goed alles mixen. Dan doe ik de losgevorkte eieren erbij en zodra het beslag glat is stop ik met mixen, dat kan al binnen 1 min zijn. En zo heb ik geen loslatende papiertjes. Ik bak ze gewoon en haal ze gelijk uit de oven en uit de vorm ( met een sate prikker) en zet ze op een rooster.
Ik hoop dat dit voor andere mensen ook kan helpen, kan zo frustrerend zijn.

bakkiemettaart.hyves.nl

21

dank je wel voor de tip ;)

groetjes, Diana

22

ik heb dit dus  ALLEEN maar als ik de cupcakes gelijk na t bakken uit t bakblik haal,als ze dus nog warm zijn.....dus misschien is dit bij jou ook zo? heb dit nu een aantal keren getest en t is echt elke keer zo...laat ik ze eerst goed afkoelen gewoon nog in t bakblik dan heb ik er totaal geen last van.... ik gebruik ook altijd de papiertjes van de xenos .....

Select, make, bake!