1 Laatst bewerkt door mavis (19-09-2009 15:39)

Onderwerp: bescuit niet hoger dan 5 cm!?

Hallo allemaal,

Ik heb een heleboel tips gelezen op de site en heb maar eens besloten om weer wat te gaan maken. Vergeleken met mijn eerste pogingen is het me redelijk goed gelukt, maar zijn toch niet hoger dan 5 cm. Is dit ook goed of moet een echte goeie taart 7 cm ofso zijn?

Ik doe eieren 10 min in warm water, bak tijdens mixen in warm water. Etc etc.

Alles doe ik zoals het op de site staat, heeft iemand misschien voor mij een antwoord?

Moet de oven op turbo of gewoon onder en boven bakken? Misschien doe ik dat fout.

Owja en meestal moet ik t bij de 30 a 35 min al uithalen, want anders is de bovenkant echt aan t verbranden.

Ik wacht op reacties:D

Groetjes Serife..

2 Laatst bewerkt door Moonfairy (19-09-2009 16:19)

Re: bescuit niet hoger dan 5 cm!?

Ik zorg dat de eieren op kamertemperatuur zijn,doe alles in m'n kennie en mix dan op volle toeren 8 min en daarna nog op 2.
Dan zet ik de vorm in het midden vd oven op 150 grd en na de helft van de baktijd verhoog ik die naar 160 grd. Mijn taart is dan mooi gerezen als ie klaar is. Ik leg trouwens na de helft van de baktijd een stuk alluminium folie over de bovenkant van de vorm heen tegen het bruiner worden van de taart.

Succes!

Groetjes Susan

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

3

ik gebruik het andere recept dat je de eiwitten en eigeel apart klaarmaakt werkt veel beter

4

Ik heb net mijn eerste biscuit gemaakt en wonder boven wonder was hij redelijk gelukt. Ik heb de mix van de webshop gebruikt. Alles netjes opgevolgt alleen heb 4 eieren gebruikt. Dit omdat die 260 gr waren. 8 min op de hoogste stand mixen daarna 2 min op de laagste stand. Ik heb de bakring ingevet en op een bakplaat met bakpapier gezet. Onder in de bakring heb ik nog een bodempje van bakpapier gedaan. En hup de oven in. Op 160 graden en na 20 min naar 170 graden gezet.  Met 35 min eruitgehaald en ff laten afkoelen. Daarna uitgestort op een rooster en het resultaat was een Licht inverende, licht bruine bovenkant, niet helemaal glad dus dat is de onderkant geworden. Hij is 7 cm hoog. Ik kan je niet vertellen wat er mij jou niet helemaal goed gegaan is maar misschien heb je wat aan mijn verslagje.

5

Sorry voor mijn late reactie, maar bedankt voor jullie tips.

Ik zal het nog maar eens een paar keer proberen , groetjess.

Groetjes Serife..