1

Onderwerp: Lussenstrik vraag!

Hoi!

Misschien domme vraag maar ik ben met mijn eerste lussenstrik bezig en ik vroeg mij of ik ook wat anders dan icing kan gebruiken om mijn lussen op de circel te plakken.
Normaliter gebruik ik altijd een druppeltje water om dingetjes te plakken maar bij de how to van deze strik staat icing en nu begon ik opeens te twijfelen hihih ;-)

Alvast bedankt!

Trotse mama van Ya

2

Re: Lussenstrik vraag!

Een drupje water is voor een strik echt niet genoeg :nooo. Je moet het echt met icing vastzetten of met candy melts  - dat laatste heb ik zelf nooit geprobeerd, maar ik heb mensen met goede ervaringen gehoord :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Oh jee heb geen icing mix in huis...echt een dommie ben ik, was gister nog in Wormer!
Hoe zou ik icing kunnen maken zonder mix?

Trotse mama van Ya

4

Ik heb in geval van nood een tijdje geleden een stukje fondant nat gemaakt en toen als plakprop gebruikt, was stevig genoeg!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

5

Channa schreef:

Oh jee heb geen icing mix in huis...echt een dommie ben ik, was gister nog in Wormer!

poedersuiker, eiwitpoeder of wat eiwit (volgens mij is 10 gr. eiwitpoeder gelijk aan 35 gr. gewoon eiwit maar weet het niet zeker) en water tot je het dik/dun genoeg vindt.

6

Thanx!

Trotse mama van Ya

Alexia schreef:
Channa schreef:

poedersuiker, eiwitpoeder of wat eiwit (volgens mij is 10 gr. eiwitpoeder gelijk aan 35 gr. gewoon eiwit maar weet het niet zeker) en water tot je het dik/dun genoeg vindt.

5gram eiwitpoeder en 30 gram water is gelijk aan 1 eiwit (35gram)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs