1

Onderwerp: stokjes in de taart

ik wou vragen waar jullie die stokjes halen die je in de taart doet?

groetjes monica

2

Re: stokjes in de taart

Ik heb laatst gewoon kitkat gebruikt, werkt prima.
Anders zijn ze te bestellen bij de webshop! (ze heten officieel dowels ;) )

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

ik en velen met mij gebruiken maiskolfprikkers. ik haal die bij de paardenkooper

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

kan je die maiskolfprikkers nog ergens anders halen in een "gewone" winkel?

5

Ik gebruik rietjes..

6

Ik heb vanochtend bij de Xenos chinese eetstokjes gehaald, die leken me ook stevig genoeg. En wat betreft de voedselveiligheid is dat wel ok. Enne een heel stuk voordeliger dan de wilton dowels..... 8 paar voor 0,79

7

Of stokjes spuiten van icing met tylose

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

rietjes, ze zijn spotgoedkoop voedselveilig en stevig genoeg, makkelijk op maat te knippen
en overal wel te koop

Ik gebruik ze echt in al mijn stapeltaarten zelfs tot 5 hoog en in topsy turvy's

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

bij de c1000 hebben ze van die houten eetstokjes, bij de kookaccessoires. 10 in een pakje, maar heb even geen idee hoe duur ze zijn ;) ik vind ze wel fijn werken, zijn stevig en makkelijk op maat te snijden.

'I love it when a cake comes together'

10

millie schreef:

rietjes, ze zijn spotgoedkoop voedselveilig en stevig genoeg, makkelijk op maat te knippen
en overal wel te koop

Ik gebruik ze echt in al mijn stapeltaarten zelfs tot 5 hoog en in topsy turvy's

Wat goed dat dat houdt zeg... Je zou verwachten dat rietjes te slap zijn.
Je bedoelt echt gewone huis-tuin-en-keuken-rietjes?

I'm not bossy, I just have better ideas...

11

smurfen chocolade stokjes, gehaald bij de plus markt,  werkt ook super, even meten en dan op maat snijden,  ook lekker om op te eten,
tegen mijn kinderen gezegd eraf te blijven,  als ik straks een taart maak zijn de stokjes op??

12

Bloemetje schreef:
millie schreef:

en overal wel te koop

ja hoor gewoon de huis-tuin- en keuken rietjes, ik koop ze meestal bij de action

13

millie schreef:
Bloemetje schreef:
millie schreef:

en overal wel te koop

ja hoor gewoon de huis-tuin- en keuken rietjes, ik koop ze meestal bij de action

Ieeh, dat durf ik

Mijn website: Presentaart

14

die rietjes zijn toch hartstikke slap? ik heb echt het idee dat ze dan gaan buigen of knakken..
zelf gebruik ik chocoladestokjes bij ah of aldi vandaan.

15

.

16 Laatst bewerkt door kokkie (29-09-2009 08:07)

Lachen, dit.. Iedereen zweert bij zijn/haar eigen oplossing! Ikzelf durf ook alleen houten dowels te gebruiken; die vingerdikke chocoladesticks vind ik veel te dik (of gebruik je die dan ook een stuk minder als voorgeschreven?) en rietjes leken mij ook veel te slap. Maar als Martine ze altijd met succes gebruikt dan is dat dus niet zo, ik ga het ook eens proberen!! Gebruik je die dan weer meer als in de tips op Tartabadabra (of zoiets; kan het nooit onthouden) voorschrijft of wat hou jij aan?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

17

uhhh.....Martine?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

18

anders martine even mailen met je vraag??

groetjes Tirza     

19

Hoe zouden jullie het doen met een twee lagen taart die nog vervoerd moet worden, een lang erin? Maar een lange wat dan?

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

20

als hij heel hoog is doe ik er een lange stok in. Die koop ik bij de gamme oid, ze lijken op maiskolfprikkers (zo dik zijn die stokken) maar dan heel lang, denk 1 meter ofzo? en dan dus knippen met een tang

maar.... ik doe dat niet bij 2 lagen, dat blijft wel staan. net wat je zelf prettig vind natuurlijk

groetjes Tirza