1

Onderwerp: geen tylose...

hallo meiden!

Vanavond wil ik met mijn eerste taart beginnen.
Ik heb geen tylose in huis,stom,stom,stom vergeten,maar
ik heb ook geen tijd om met beide kids nog een kleine 45 minuten te moeten rijden om het op te halen.
ik ga dus de taart bekleden met fondant en zonder tylose.
Mijn vraag aan jullie is" moet ik de fondant ook laten rusten o.i.d nadat ik het gekleurd heb??
voor mijn eigen gevoel kan ik het,het beste direct over de taart doen,zodat het niet keihard word....

Wat is jullie mening daarover??

groetjes annechien

2

Re: geen tylose...

Voor het bekleden en decoreren van een taart heb je niet standaard tylose nodig hoor. Het bekleden doe je sowieso altijd zonder tylose en je hoeft het fondant niet te laten rusten na het kleuren. En ook voor de decoraties kom je een heel eind zonder tylose. Alleen voor opstaande decoraties (dus bijv. de lussen van een strik) heb je tylose nodig.

Succes vanavond!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

3

Als je de taart alleen maar gaat bekleden heb je geen tylose nodig, hoor! Tylose wordt vooral gebruikt in geboetseerde figuurtjes, zodat de fondant uithardt. Als je de fondant gekleurd hebt, kun je hem inderdaad even laten rusten, hoeft niet. Succes met je eerste taart! En showen, h

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

ooooooooh poeh hey!!
nou dat scheelt dan alweer!!heel erg bedankt!
ik heb van die vlinder cutters  enz..dus daar heb ik dan de tylose ook niet voor nodig!?!
als ie een beetje goed gelukt is zal ik hem zeker laten showen!heel erg bedankt alvast!ik kan aan de slag!!

5

Dat zei ik je toch ;)
Ben benieuwd naar t resultaat!!!!

6

annechien schreef:

ik heb van die vlinder cutters  enz..dus daar heb ik dan de tylose ook niet voor nodig!?!

Nee, eigenlijk niet. Wat wel mooi is, is om de vlindertjes te laten drogen in een karton gevouwen in deze vorm: VVVVVV
snap je? Dan blijven de vleugeltjes mooi staan. Die vlindertjes zijn zo klein, die hebben niet lang nodig om te drogen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

7

Joyce84 schreef:

Dat zei ik je toch ;)
Ben benieuwd naar t resultaat!!!!

hahaha ja,ja ik wist het van je,maar ik wist niet of ik nu ook moest wachten na het kleuren e.d:D

8

makatralsy schreef:
annechien schreef:

Nee, eigenlijk niet. Wat wel mooi is, is om de vlindertjes te laten drogen in een karton gevouwen in deze vorm: VVVVVV
snap je? Dan blijven de vleugeltjes mooi staan. Die vlindertjes zijn zo klein, die hebben niet lang nodig om te drogen.

hey super,dankjewel!!!
die tip ga ik gebruiken!!