1

Onderwerp: Help! Domino-day!

Hallo allemaal,

Ik ben gevraagd om voor mijn neefje een taart te maken. Tuurlijk jongen, doe ik! Maar wat zou je er graag op willen hebben dan? Eh...........heeeeeeeeeeeeeeel graag domino-stenen, en dan ook nog het liefst dat ze scheef staan en bijna omvallen! (En daarbij zo'n stralende snoet alsof HIJ het al voor zich zag! ;) )
Heeft er iemand enig idee hoe ik dat kan gaan aanpakken??? Ik niet! :D
Alvast bedankt!

Carola

2 Laatst bewerkt door Scallie (22-09-2009 17:11)

Re: Help! Domino-day!

misschien een gewone vorm taart en dan met kleine plakjes cake, met marsepein/fondant eromheen, dominostenen maken? Die kan je dan op je taart neerzetten, hoe je het wil. Is het eerste wat me te binnen schiet....succes met het verzinnen/uitvoeren.

Groetjes Scallie
"A balanced diet is a piece of cake in each hand."

3

ehh een gewone taart idd en dan fondant met tylose uitrollen en daar rechthoekjes uit snijden. Dat laten drogen zodat ze rechtop kunnen staan en met een klein beetje icing of eetbare lijm op de taart vastlijmen?

4

Een spiraalvormig gesneden taart en dan op de 'weg omhoog' de dominostenen...?
Hier een link van cakecentral waar uitgelegd staat hoe je dat moet doen:
http://cakecentral.com/modules.php?name … mp;start=0

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5 Laatst bewerkt door Carola (23-09-2009 13:21)

Hallo allemaal,

Dat is een mooi voorbeeld tompoes, dank je wel! Daar kan ik wel wat mee hoop ik.
Die rechthoekjes had ik ook al bedacht, ik heb er ondertussen 1 meegenomen van het wurm! :Y  Voor de maat.

Carola

6

Hey,

ik ben zelf bakker, En Domino bouwer haha,  beste is  zo tompoes of met fondant met cake er om heen ,  Hier een foto van een echte Domino Taart
http://img200.imageshack.us/img200/5374/nl146.th.jpg

7

kun je niet met marsepein/fondant en tylose of mexican paste dominosteentjes maken? door rechthoekjes uit te steken of te snijden? goed laten drogen en met icing vastplakken op een taart....

Groetjes, Dorothea.

8 Laatst bewerkt door Carola (23-09-2009 14:54)

O, die is ook leuk Gerry, en iets je simpeler! O-)  Ik ga het nu ietsje meer voor me zien! Dank je wel voor je reactie!
Dat van Alexia had ik ook al bedacht, maar ik ben zo bang dat dat niet blijft staan, misschien  met sate prikkers erin ofzo?

Carola

9

Bij mijn idee plak je de stenen aan de onderkant en met 1 zijkant tegen de taart, dat moet toch ook wel blijven staan :Y!
'T is vast niet makkelijk maar wel heel gaaf denk ik!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Haha, nee, ik blijf er tegenop zien! Maf onderwerp! :)   Vooral als je 9 word! Maar inderdaad wel gaaf als het lukt! Hij is 6 oktober jarig, dus het moet ook nog wel "snel" gebeuren!

Carola