1

Onderwerp: Alweer :-) een vraagje over boetseren

Ik weet dat ik al lang vantevoren kan gaan boetseren en hoe ik ze moet bewaren.

Maar volgende is me niet helemaal duidelijk.....

Als ik op voorhand boetseer en ze luchtdicht bewaar, moet ik ze dan bewaren in de positie(stand) zoals ik ze op de taart wil hebben of kan dit nog als ik ze op de taart zet. Kan me voorstellen dat ze toch een beetje uitdrogen en dan kan ik ze niet meer zetten zoals ik ze wil (bv klimmend op n laddertje) zonder dat ze gaan scheuren oid.

Ik hoop dat jullie me kunnen volgen en een antwoord kunnen verschaffen :-)
Alvast bedankt!

Groetjes,
Tamara

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

2

Re: Alweer :-) een vraagje over boetseren

tamara14 schreef:

Ik weet dat ik al lang vantevoren kan gaan boetseren en hoe ik ze moet bewaren.

Maar volgende is me niet helemaal duidelijk.....

Als ik op voorhand boetseer en ze luchtdicht bewaar, moet ik ze dan bewaren in de positie(stand) zoals ik ze op de taart wil hebben of kan dit nog als ik ze op de taart zet. Kan me voorstellen dat ze toch een beetje uitdrogen en dan kan ik ze niet meer zetten zoals ik ze wil (bv klimmend op n laddertje) zonder dat ze gaan scheuren oid.

Ik hoop dat jullie me kunnen volgen en een antwoord kunnen verschaffen :-)
Alvast bedankt!

Groetjes,
Tamara

Je hoeft je boetseersels niet luchtdicht bewaren maar wel stofvrij als je je boetseersel maakt en op de rug legt (zal ik zeggen) dan gaat de rugkant een wat plattere kant hebben en dat zie je toch als hem hem/haar nadien rechtzet....ik zou indien dat mogelijk is het boetseerseltje zetten in de positie zoals die op de taart komt!!! ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Als je wilt dat ze zacht blijven moeten ze toch lijkt mij wel luchtdicht blijven. Ik zou ze ook in de positie bewaren waarin je ze op de taart wilt hebben.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ik stut (ondersteun) mijn boetseersels altijd in de "droogfase" met wat schuimrubber.

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Glamour schreef:

Als je wilt dat ze zacht blijven moeten ze toch lijkt mij wel luchtdicht blijven. Ik zou ze ook in de positie bewaren waarin je ze op de taart wilt hebben.

Natuurlijk als het zacht moet blijven wel( zoals een puzelplaatje e.d), maar een boetseersel dat zacht blijft heeft toch de neiging om niet zo goed in model te blijven ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

6

Als ik je goed lees wil je twee dingen die moeilijk te combineren zijn.... Je wilt je boetseersels op voorhand maken EN ze naderhand nog van positie kunnen veranderen, klopt dat? Hoewel het ideaal klinkt ( luchtdicht bewaren zodat dat nog zou kunnen) is het volgens mij geen echt goed plan :nooo De kans dat iets vervormd dat je NIET wilt is nogal groot. Ik zou je echt aanraden om alles zo te boetseren EN te bewaren zoals je het op je taart wilt hebben - dus ik jouw geval alvast aan het laddertje - en dan aan de lucht te laten drogen dat het goed stevig uithardt.  :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Allemaal bedankt voor de goeie tips!

groetjes,
Tamara

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be