1

Onderwerp: Cupcakes

Hai,

Ik wilde graag cupcakes maken met een toef botercreme of iets dergelijks erop voor mijn verjaardagsfeest. Vond de regenboog cupcakes zo leuk! Ik vier het samen met een vriendin en die lust/eet _echt_ geen boter.  Daar had ik dus even niet aan gedacht..  Wat zou ik kunnen maken? Iets waar of geen boter in zit, of iets waarin het niet zo aanwezig is?  Botercreme lijkt me zelf ook wel heftig. Hoop dat iemand een goede tip/recept/idee heeft :)

Alvast bedankt!
Groetjes Liza

Liefs Liza

2

Re: Cupcakes

Een toef slagroom of aangevette slagroom met mascarpone?

Groetjes, Elly

3

afsmeren met chocopasta en mooi versieren met fondant...
(tja tis maar een idee:)

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

4

Opgeklopte ganache! :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Mja, bekleden met fondant was ik ook van plan, maar heb m'n 'taartspulletjes' niet tot mijn beschikking.. Dus wilde voor iets spuitbaars gaan en dan sprinkles ofzo erop..

Bedankt voor de tips! Ik ga even met de boter-hater overleggen :)

Liefs Liza

6

Ik gruwel echt van boter, maar botercreme (mix van hebshop), zeker met een smaakje vind ik echt verrukkelijk! Misschien even laten proeven, zonder te zeggen dat het boter is. Waarschijnlijk valt het heel erg mee !!

7

Vanille cream frosting! Die is echt onwijs lekker:
Hier is de link van die geweldige red velvet cupcakes en de bijbehorende frosting:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33597

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

Oeh bedankt! Ik ga deze week lekker proefdraaien en de tips proberen! En idd proberen die met boter te verstoppen voor mijn huisgenoot tot ze klaar zijn om te proeven :)   Het eindresultaat zal ik nog wel posten, thnx!

Liza

Liefs Liza

9

Eventueel een toef van Merique schuim?.....

Groetjes, Natasja

10

Mss de 1-2-3 botercreme.

Ik ben ook niet zo van de boterachtige smaak, maar ik vind dat je dat bij deze creme absoluut niet proeft. Ik gebruik wel iets minder boter dan op t recept staat. (bv 250 ipv 300).

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

11

Annemiek schreef:

Vanille cream frosting! Die is echt onwijs lekker:
Hier is de link van die geweldige red velvet cupcakes en de bijbehorende frosting:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33597

sluit ik me helemaal bij aan! Die is heeerlijk!

12

Hee dames, nogmaals bedankt voor de tips, ik heb de chocolade ganache, meringue botercreme met citroenextract en de vanille cream frosting gemaakt. Ze vielen alledrie in de smaak :)

Liefs Liza

Liefs Liza