1 Laatst bewerkt door nosajo (22-09-2009 13:03)

Onderwerp: Dummie/dummy als onderste 'taart' kan dat?

He allemaal,

Ik heb een bruidstaart op het programma staan. Ik heb eigenlijk maar twee lagen te maken, maar voor mijn idee vind ik dat zooo jammer.
Nu wilde ik een dummy/dummie gaan gebruiken als onderste taart zodat het wel een drielaags taart gaat worden.
                                            (sja mijn eigen oog wil ook wat!!!)

Mijn vraag is alleen of ik de dummie dan net zo moet behandelen als zijnde een normale onderste taart. Zoals met dowels enzo?

Ik weet niet of iemand dit al eens gedaan heeft(vast wel...) maar ik nog niet ,dus ben erg benieuwd naar tips!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Marieke

2

Re: Dummie/dummy als onderste 'taart' kan dat?

Een dummy als ondertaart kan goed, gebruikt  wel vaker om een taart wat meer 'body' te geven. Dowels zijn alleen niet nodig, omdat het piepschuim natuurlijk niet in kan zakken ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

piepschuim kan heel goed als verhoging of extra laag!(zelfs bv. debbie brown heeft een bruidstaart met de onderste laag piepschuim vulling, gandash blessing in het boek dream weddingcakes) Even licht bevochtigen en gaan met dat fondant(blijft het mooiste op een dummie)
Dowels zijn niet nodig bij een dummie.

Avalon's magical cakes

4

??  Zoals ik al zei:

Adrienne schreef:

Een dummy als ondertaart kan goed, gebruikt  wel vaker om een taart wat meer 'body' te geven. Dowels zijn alleen niet nodig, omdat het piepschuim natuurlijk niet in kan zakken ;)

;)

Groetjes, Adrienne

5

Mag ik vragen waarom je er voor kiest om de ondertaart als dummy te maken en niet de bovenste? Ik heb nl al eerder een dummy gezet op een geboortetaart zodat de ouders de dummy konden bewaren... Een ondertaart is niet volledig gedecoreerd en dus misschien niet mooi om te bewaren (als dat

Ik voel me een beetje kiezel...

6

De reden om de onderste de dummy te maken is voor een maximaal "vergrotings"effect ;)

Jouw redening is wel logisch uit bewaar-oogpunt, maar voegt niet veel zichtbare body aan het geheel toe :)

Groetjes, Adrienne

7

Adrienne schreef:

De reden om de onderste de dummy te maken is voor een maximaal "vergrotings"effect ;)

Jouw redening is wel logisch uit bewaar-oogpunt, maar voegt niet veel zichtbare body aan het geheel toe :)

Nooooooit aan gedacht! Wel een goed idee trouwens :D

Ik voel me een beetje kiezel...

8

k heb laatst een bruidstaart gemaakt. Het bruidspaar hadden eigenlijk maar 26 stukjes nodig. Ze wilde graag een klein taartje omin te vriezen.. Maar eigenlijk wilde ze heeeel graag een "grote"bruidstaart met 3 lagen. Ik heb er ook een dummie onder gedaan. beetje nat gemaakt en bekleed met marsepein. Ze wilde de onderste laag toch niet bewaren. Het ging er alleen om dat hij "groter" was.
Voorbeeldje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QUPV8DIT.jpg

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

9

Ja waarom niet... sjonge wat een idee zeg... daar heb ik nou nog nooit aan gedacht hihi

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no