1

Onderwerp: how to face mould karen davies??

Hallo

Ik heb de face mould gekocht, maar twijfel nu over het gebruik.

Kan je de gezichtjes alleen plat (liggend) gebruiken?

Ik dacht dat ze ook als 3d boetseerpoppetjes kon gebruiken, maar hoe krijg je dan de afdruk zonder dat je het vooraf gevormde hoofd platdrukt.
Is het nog een beetje te begrijpen :O

Is er een how to van of kan iemand mij uitleggen hoe het moet?

Bedankt
groetjes
Kim

groetjes,
Kim

2

Re: how to face mould karen davies??

bij de laatste taartenbeurs was Karen Davies zelf en heb ik het aan haar gevraagd, en zo was zo lief om het voor te toen.

je maakt een bolletje, duw je in de mould en dan weet je precies hoeveel je nodig heb voor het gezicht. dan haal je het eruit en maakt je weer een bolletje met ongeveer de dubbele hoeveelheid fondant, dan heb je voor het gezicht en achterhoofd genoeg. dan haal je het er voorzichtig uit en begin je een beetje vorm aan het achterhoofd te maken.

ik hoop dat je het snapt, maar begin er maar aan, dan kom je er wel achter wat ik bedoel.

wat ze wel deed was bij meisjes gezichten de oren een beetje plat duwen omdat dat mooier stond en omdat er toch haren langs vallen, anders heeft ze van die flaporen

wow super snelle reactie.
Ik ga het proberen, bedankt.

Groetjes
Kim

groetjes,
Kim

4

taartentrien schreef:

wow super snelle reactie.
Ik ga het proberen, bedankt.

Groetjes
Kim

ik zit hier met mijn bord eten achter de iMac, how addicted is that?

zo nou is het wel weer genoeg h

groetjes,
Kim

6

taartentrien schreef:

zo nou is het wel weer genoeg h

7

Wat Karen mij er nog bij heeft verteld (zie je al groen) is dat je aan het bolletje nog wel even een klein puntje moet draaien en die in het neusgat moet stoppen. Anders moet je weer te hard op het bolletje drukken en gaat de vorm eruit.
Snappie? :/
En je moet zorgen dat de randen niet overlappen, dan krijg je zo'n afdruk van tot hier de moulde en de rest heb ik zelf gedaan. Dus de randen vrij maken van de mould.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

A ha dat had ik niet gedaan mijn poppetje heeft nu inderdaad maar een plat neusje. En je zag een behoorlijke naad, maar die zie je nu niet meer door het haar.

groen....?

groetjes,
Kim

9 Laatst bewerkt door monique53 (01-07-2009 06:44)

ja dat neusje, dat was ik vergeten. naden en zo kun je toch heel voorzichtig wegwrijven.

10

En dan mag je nog groener worden. Ik heb ook gezien hoe zij het gezichtje verft!! En daar heb ik een hoop van gelerd.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Ottolien schreef:

En dan mag je nog groener worden. Ik heb ook gezien hoe zij het gezichtje verft!! En daar heb ik een hoop van gelerd.

hoe dan ??
vertel vertel

groetjes,
Kim

12

Klopt, ze verfde de oogjes met dust en alcohol.
Het droogde heel snel, dus eerst wit in het oog, en bijna meteen volgende kleur, kleiner rondje blauw of zo, dan zwart, en in het midden heel klein tikje wit.
Ook de wangen kregen een rozig kleurtje.
En lippen natuurlijk.

13

witje75 schreef:

Klopt, ze verfde de oogjes met dust en alcohol.
Het droogde heel snel, dus eerst wit in het oog, en bijna meteen volgende kleur, kleiner rondje blauw of zo, dan zwart, en in het midden heel klein tikje wit.
Ook de wangen kregen een rozig kleurtje.
En lippen natuurlijk.

Hoihoi,

dit is al even geleden natuurlijk maar een vraag...

kun je ook verven met "gewone" kleurstof (pasta) of moet het dust zijn?

De babyhaartjes van de FI babymold doe ik ook altijd met gewone kleurstof en een beetje alcohol...

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

14

taartentrien schreef:

A ha dat had ik niet gedaan mijn poppetje heeft nu inderdaad maar een plat neusje. En je zag een behoorlijke naad, maar die zie je nu niet meer door het haar.

groen....?

Het zou me niets verbazen als Karen op de volgende beurs weer zit te demonstreren :lol: (JAH!! ik heb haar ook gesproken :P )

Dus ik zou zeggen hou 8 mei vrij alvast in je agenda en hou de site van de holland sugar art show in de gaten :lol: , vraag Bart anders even of hij voor jou speciaal een stoeltje naast haar kan zetten :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

Domi schreef:

De babyhaartjes van de FI babymold doe ik ook altijd met gewone kleurstof en een beetje alcohol...

ja zo kan het ook

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Berichten [ 15 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » how to face mould karen davies??