1

Onderwerp: Nutella

Hoi,

Op t werk van m'n man is de Nutella over de datum, dus k zit me druk af te vragen wat ik er allemaal mee kan, kom alleen niet verder dan chococreme.

Kun je ook een soort ganache maken met Nutella?
Of heeft iemand andere ideetjes ermee?

Groetjes,
Marianne

2

Re: Nutella

ik zou dr niks meer mee doen als ie over de datum is

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

Weggooien

I'm not bossy, I just have better ideas...

4

- chocoladebotercr

5

Op die dingen staat een vervaldatum terwijl het product eigenlijk nog langer houdbaar is... Chocoladepasta is

Dan nog... Producten over de datum kun je beter gewoon niet gebruiken.
Koop dan lekker een nieuwe pot, kost geen drol!

I'm not bossy, I just have better ideas...

7

Bloemetje schreef:

Dan nog... Producten over de datum kun je beter gewoon niet gebruiken.
Koop dan lekker een nieuwe pot, kost geen drol!

Daar ben ik t heeeelemaal me eens ! :D hihi

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

8

Voor als je geen buikpijn wilt zou ik nieuwe kopen. Ik maak altijd een creme van nutella die ik wat aanmaak met kookroom. Gewoon iets verdunnen en deze als klein laagje vulling tussen een cake doen. Heel lekker tussen notencake.

Nou ik zou het ook nog gewoon gebruiken hoor. Wel voor mezelf, niet voor anderen, je weet maar nooit!
Alle dingen die ik lekekr vind zijn al genoemd.

10

hazelnootmousse; slagroom kloppen eventueel met versteviger dan mengen met hazelnootpasta (nutella smelt ik een beetje in de magnetron) en (afgekoelde) geroosterde hazelnoten erdoor heen spatelen lekker hoor

11

Thanks voor de tips....
Ik heb al eerder zo'n pot opgemaakt, smaakte prima. En k zou het sowieso niet voor anderen doen, maar is gewoon voor eigen gebruik.

Groetjes,
Marianne

12

Ik zag gisteren een boek in de bieb met alleen maar recepten met Nutella!! Helemaal geweldig! (Heb 'm niet gekocht omdat ik er hier 2 heb die geen nutella mogen, maar ik was wel op slag verliefd! ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

13

O, dat klinkt niet slecht....
Ik heb chococreme ervan gemaakt, chococupcakes, twas iig heerlijk!

Groetjes,
Marianne

Gewoon gebruiken als het voor jezelf is.
Wat ook lekker is (hebben we op vakantie veel gegeten, de kinderen dan): pizza puck.
Een kale pizzabodem (gebakken) met flink wat nutella erop! Smullen!

If live gives you lemons, make lemonade!

15

ik zou ook nooit iets gebruiken wat over de datum was, hoop niet dat de forum leden die ook taarten verkopen producten gebruiken waar de datum al van verstreken is

16

Kan ik gewoon de Nutella door boter heen roeren of botermix?

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

17

Ja, zo heb ik het gedaan, ff proeven voor de juiste hoeveelheid

Groetjes,
Marianne

18

Dus gewoon door de boter(room:-) of mix???

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

19

Vroeger, sprak deze oude taartdoos, stond nergens een datum op. Je keek of proefde gewoon: als het er nog goed uit zag en het smaakte nog goed werd het ook gewoon gegeten, zonde om weg te gooien. Dat doe ik, voor eigen gebruik, nu nog steeds. Natuurlijk let ik ook op de datums. Als ik denk dat het niet kan zal ik het ook zeker niet gebruiken, maar verder vertrouw ik gewoon op mijn smaak en op mijn gezonde verstand.
Het is echt onzin om zomaar alles weg te gooien alleen omdat de tht datum verstreken is. Die datum wordt ruim genomen om een marge te hebben waarmee fabrikanten zich indekken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

20

"Vroegah was alles anders" is natuurlijk een dooddoener eerste klas. Het is niet voor niets dat er sinds de "vroegah-tijd" een verplichting rust op de aanwezigheid van een tht datum op producten. Tot die datum kunnen ze garanderen dat het product voldoet aan alle wettelijk gestelde eisen. Daarna niet meer.

En natuurlijk gaat het 9 van de 10 keer goed, maar de tiende keer kan je er gewoon ondanks je goeie neus goed ziek van zijn. Daarom snap ik ook niet zo goed waarom mensen voor anderen het risico niet nemen, maar voor zichzelf wel.
En dat voor een bedrag van 1.29.

21

kimsalabim schreef:

Daarom snap ik ook niet zo goed waarom mensen voor anderen het risico niet nemen, maar voor zichzelf wel.
En dat voor een bedrag van 1.29.

Hollandse zuunigheid ;) (En in feite wordt er hier (in het westen) natuurlijk gewoon veel te veel eten weg gegooid)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

22

Ik snap het argument wel van weggooien is zonde hoor, maar ik vind dat nog steeds geen reden om over de datum producten te gaan eten. Over de datum gaat gewoon weg, je zal er maar ziek van worden.

Wat een onzin: als het goed is, is het toch gewoon goed!!!
Die tht data staan echt erg ruim.
Je moet tegen de feestdagen eens opletten hoeveel ruimer de tht datum van bv vla  wordt!! Verschilt echt DAGEN met normaal door het jaar heen!
En wat te denken van producten die gewoon omgestickerd worden naar een andere datum! Weet je ook niet, en die eet je ook gewoon.
Gezond verstand gebruiken, ook hierbij, dat vind veel belangrijker.
En om nou eten weg te gooien wat nog goed is, dat is gewoon zonde, ook als is het maar 1,29.

Maar ja, wij zijn hier in Nederland wel erg goed in regeltjes opvolgen, misschien dat het hem daarin zit. Of zou het toch de weelde zijn?

If live gives you lemons, make lemonade!

24

Dus Ans, volgens jou is het onzin die tht, goed is goed zeg jij: jij zou dan dus ook over de datum ingredienten in je taart doen die je aan anderen geeft/verkoopt/laat eten?

25

De houdbaarheidsdatum geeft alleen aan tot wanneer een product zijn optimale smaak heeft. Na deze datum wordt de kwaliteit alleen minder. De nutella kan echt niet lezen wat er op z''n potje staat. Zo van oh jee vandaag ben ik over datum dus dan ga ik maar eens bederven!! ;)