1

Onderwerp: botercreme met een doekje gladstrijken??

Zat laatst een youtube filmpje te bekijken over botercreme..wat doen ze nou in engeland/amerika..ze stijken de botercreme met een lapje glad. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Lijkt mij makkelijker dan met een paletmes, maar zou wel eens willen weten wat voor lapje ze gebruiken. Het lijkt erop dat zo'n lapje ook nog schoon blijft..zou bij mij vol met boter zitten denk ik.

2

Re: botercreme met een doekje gladstrijken??

misschien zo'n silliconenlapje? net als de bakvormpjesspul?

Let them eat cake
http://annettes.tk/

3

Het is volgens mij niet zo zeer gladstrijken wat ze doen. De botercr

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

Zij vriezen het eerst even in :-) Daarna gaat dat lapje er pas langs.

groeten Annemieke
Cake It

5

Dat doen ze met vetvrij papier. Niet proberen met bakpapier, werkt niet zo goed ( zegt ze uit ervaring...) Dan strijken ze de eventuele kreukels uit de botercreme. Zo wordt ie superstrak.

Maar echt, die taarten zijn niet te eten zo zoet...

Je kunt het ook gladstrijken met een "schone "verfroller,word het superglad van!!!!
Heb ik ook ooit eens gedaan!!!

7

Hej!
Ik heb hetzelfde filmpje gezien, en volgens mij was die taart niet eerst ingevroren oid.
Ze schreef er een merk bij: viola nog wat nog wat.
Zag er wel superhandig uit!
verfroller! :lol: goede tip!

Hmmm, bleekselderij...
www.taartvancorinne.nl

8 Laatst bewerkt door VeraDeMuis (23-09-2009 21:22)

Ik gebruik ook wel eens een stuk keukenpapier en wrijf dan met mijn hand de oneffenheden weg. Door de warmte van ja hand wordt de botercreme weer iets zacht (de buitenkant dan) en kun je makkelijker bultjes wegwerken.
Maar dit gebruik ik bijna niet meer, ik smeer nu de botercreme met een paletmes erop (zo een als waar je ook behang mee af steekt) en dat werkt super fijn en snel!

9

bedoelen jullie nu botercreme of icing
want icing word nl droog en kun je inderdaad met een vetvrij papiertje gladstijken

10

Volgens mij strijken ze icing glad. Heb het laatst bij botercreme geprobeerd, werkt niet, ook niet na invriezen.

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

11

er is een bepaald merk keukenrol waar mee ze et doen.
mij nichtje (in canada) zit op een taart decoratie cursus (tijd en geld te veel want zij bakt er niks van hahahaha) Zij wou mij laten zien "how it should be done" dus kreeg allemaal stap voor stap fotos... de zijn daar gewoon lui hahahahaa
En heleen61 je kan echt botercreme glad strijken moet gewoon op een goede verhouding gemaakt zijn en eerst ff in de koelkast gooien ;)