1

Onderwerp: initialen...eerst de bruid dan de bruidegom??

Ik dacht ergens wel eens gehoord te hebben dat je bij de initialen op een bruidstaart eerst de dame en dan de heer doet. Ik twijfel.

weet iemand raad ???

gr. Heleen.

2

Re: initialen...eerst de bruid dan de bruidegom??

Hmm ik zou het juist andersom doen maar ik lees even mee

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Geloof dat ik het gevonden heb.
Jolanda bedankt voor je antwoord.
Ga het toch nog even aan het bruidspaar vragen.

http://www.youtube.com/watch?v=VVw8mDQhouo

gr. Heleen.

4

ligt ook een beetje aan de combinatie van de voorletters ik had laatst een nicole en een sander en ik vond NS een beetje raar staan dus werd het SN :D :D

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

5

Normaal is het natuurlijk "ladies first" :), maar het valt mij op dat trouwkaarten altijd eerst de heer wordt genoemd. Ik zou het dus ook andersom doen.

6

Dat komt misschien omdat je altijd eerst je partner noemt en dan jezelf pas. Meestal zijn het de vrouwen die dit soort dingen regelen (in overleg) en dat je daarom tegenwoordig de man eerst ziet staan.

7

zoals Petra zegt, ladies first ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

Misschien een beetje laat.

Maar volgens de etiquette is het inderdaad ladies first.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

9

Een beetje late reactie....

Maar is het niet zo dat op de trouwkaarten eerst de vrouw en dan de man hoort te staan (dus vóór het trouwen) en bijvoorbeeld op de taart eerst de man en dan de vrouw (dan zijn ze dus al getrouwd?).

Wie weet hoe het echt zit met de etiquette?

Jacqueline

10

Vroeger....ja, vroeger :rolleyes: kwam de man eerst en dan de vrouw en volgens mij zijn die etiquette-regels niet veranderd....
(Op mijn eerste :D trouwkaart werd het huwelijk nog aangekondigd door de ouders..... :lol: )
Is denk ik ook gewijzigd..... :+  :D

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

11

Hmmmm ik heb zojuist eerst de vrouw (mijn buurmeisje) en dán de heer (haar man, ze zijn al getrouwd en krijgen bij thuiskomst een mini-bruidstaart van mij als welcome home-gift) op de taart gemikt....  :9

Eigenlijk zonder erbij na te denken; ladies first......

12

Ik ga morgen wel even bellen naar de chiqueste taartjeswinkel in de buurt, ik ben ook benieuwd wat zij zeggen!

Jacqueline

13

Ik zou kijken hoe ze het op de trouwkaart hebben gezet. Het mag dan 'officieel' wel op een bepaalde manier 'moeten', maar als we er hier al niet gelijk duidelijkheid over hebben, betwijfel ik of het bruidspaar het wel weet!
Wij hebben zelf toen gekeken hoe mensen ons aanspreken, en dat is eigenlijk altijd eerst hij en dan ik. Klinkt ook leuker ;)

14

Kun je niet met het bruidspaar overleggen wat ze zelf graag willen?

Groetjes Ingrid

15

Volgens de officiele regels is het inderdaad bij een bruiloft eerst de man en dan de vrouw. Dit zie je op een trouwkaart ook altijd.
Bij een verlovingsaankondiging is het andersom, eerst de vrouw en dan de man.
Tja...dat zijn de regels.
Ik zou me ook aan de trouwkaart houden of overleggen met het bruidspaar zelf.
Succes

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)