Onderwerp: Mijn eerste opdrachttaart
Bijna was het fout gegaan. Gisteren was ik bij mijn tante om haar te helpen in haar nieuwe huis/tuin, toen mijn telefoon ging. Mijn opdrachtgeefster die vroeg waar ik bleef. Want we hadden toch om 14.00 uur afgesproken??? Ik schrok me kapot. Want ik had 19 oktober in gedachten en ook die datum opgeschreven. Maar het bleek 19 september te zijn dacht zij. Want haar dochtertje is 20 september jarig. Gelukkig kon ik nog haar taart maken. Ik had alles al in huis voor haar taart omdat ze allerlei nieuwe dingen wilde. Een ganachetaart met chocolademousse als vulling. Dus ik had al een keer een proeftaartje gemaakt om te leren hoe ik dit moest doen. Enfin gauw naar huis om de taarten te maken. Ze wilde een 20 cm taart en ik wilde er nog een meptaartje (klein boltaartje die het kindje dan zelf kapot mag meppen )bijmaken als cadeautje/service. Dus ik had ook roze callebouts chocola gekocht. 2 verschillende ganaches gemaakt. Ik ben tot half twee 's nachts bezig geweest met de taarten!!! Die roze ganache wilde niet dik worden en hechten aan de taart. ZUCHT!!!! Dus uiteindelijk besloten om dat taartje gewoon te bekleden met marsepein. Een heel verhaal maar ik ben er toch wel trots op hoe het uiteindelijk is geworden.

Gevuld met witte en bruine chocolademousse en kersenjam!!
Groetjes
http://www.taartvandaphne.webklik.nl