1

Onderwerp: Is mijn recept voor de bedankttaart een beetje t

Allen!
Hallo hallo.

Goed, ben net verhuisd en wil graag mijn ouders en schoonouders bedanken voor alle inzet en hulp.
Dus ik dacht: Ik nodig ze uit voor een uitgebreid diner en als toetje/piece de resistance maak ik een taart!

Nou ben ik nog niet echt verder gekomen dan de huis tuin en keuken appeltaart, en kwarktaart uit een doosje...
Maar na erg veel speuren en lezen (en dan bedoel ik ook echt VEEL) op het internet denk ik dat ik er klaar voor ben. Bovendien heb ik er enorm veel zin in!

Nu had ik de perfecte taart bedacht, maar nu ben ik bang dat hij iets te zoet zal worden (als dat al bestaat...)
Dus graag jullie mening over de volgende combinatie:
Het wordt een chocolade taart. Met twee lagen vulling (of drie, hangt ervanaf of het lukt). De hoofdvulling wordt banaanbavaroise, de twee kleinere laagjes worden caramelfudgebotercreme. Deze fudgebotercreme komt ook rondom en op de taart. En tot slot chocolade smaak fondant.

too much of dik in orde?
graag een reactie (of twee:P)

Hmmm, bleekselderij...
www.taartvancorinne.nl

2

Re: Is mijn recept voor de bedankttaart een beetje t

wel lekker voor een chocoholic ;)

Ik zou et gewoon doen.. alleen ik denk dat fudgebotercreme om te afsmeeren net een beetje te wordt.  Ik zou voor gewoon chocobotercreme gaan.

3

Klinkt heerlijk! Alleen als het voor het toetje is zou ik heeeele kleine stukjes ervan snijden ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4 Laatst bewerkt door Poortje (20-09-2009 13:48)

Mirjam5 schreef:

Klinkt heerlijk! Alleen als het voor het toetje is zou ik heeeele kleine stukjes ervan snijden ;)

Ja, of een grand Dessert van maken. Op een groot bord een heel klein stukje taart met wat fruit en een klein schepje ijs (een niet zo zoete smaak bv citroenijs)
Maar alleen als je taart echt TE zoet wordt, anders alle aandacht aan de taart geven!

Vergeet erbij te vertellen dat hij me wel erg lekker lijkt!