Onderwerp: compositie
Vraagje: heb jij een methode om je (puzzel)plaatjes, tappits, bloemetjes, slingertjes, boetseersels etc etc op je taart te plaatsen?
Ik merk dat er bij mij altijd wel iets "mis" gaat. Plaatje n
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » compositie
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Vraagje: heb jij een methode om je (puzzel)plaatjes, tappits, bloemetjes, slingertjes, boetseersels etc etc op je taart te plaatsen?
Ik merk dat er bij mij altijd wel iets "mis" gaat. Plaatje n
Ik lees even mee!
Als het symmetrisch moet dan lukt het me wel, maar ik vind het ook hartsikke moeilijk om het juist zogenaamd nonchalant 'rommelig' te plaatsen, en dan natuurlijk zo dat het juist precies goed is
** Wat ik trouwens wel altijd doe, is m'n "foutjes" als uitgangspunt nemen: een scheurtje hier, een vlekje daar, en daar dan als eerste iets op plaatsen
)
ha dat ken ik inderdaad! vooral mijn laatste taart vond ik symmetrisch niet fijn ogen. ik neem me altijd maar voor om de volgende keer meer in rijen te werken, dus bij bloemetjes plaatsen in het midden te beginnen, en dan een rijtje te maken. daarna dan om en om op de volgende rij.
en de kunst is om mijn foutjes ook te verdoezelen haha!
bij mijn cupcakes lukte het wel beter!
wie weer heb je er iets aan!
Heel veel oefenen en de foutjes gebruiken. Lastig als je taart zo goed gelukt is met bekleden dat je geen foutjes hebt Dan moet je ergens beginnen........
IVY!
Wat ik soms wel doe is de bloemetjes, plaatjes of wat dan ook op de omgekeerde bakvorm leggen, dan krijg je toch een beetje een idee hoe het er uit komt te zien.
Of het allemaal een beetje in verhouding is.
Meestal leg ik het er op gevoel op. Ik begin basic en verzin ter plekke wat er nog bij moet. Maar ik werk ook niet vooruit, dus moet alles toch ter plekke maken en verzinnen.
Maar soms als ik echt twijfel, dan leg ik het plastik insteekhoesje op de taart en kijk dan wat er nog zou kunnen/moeten.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » compositie