1

Onderwerp: weer 6 hoog, maar dit keer met losse gebakjes

Bij de proefsessie hadden we eigenlijk een cupcaketoren met een aansnijtaartje afgesproken, maar later belde de aanstaande bruid dat ze toch liever de 1 persoonsgebakjes wilde. En daar heb ik best even tegenop gezien. Temeer omdat ik normaliter altijd de dag voor de bruiloft vrij neem, maar dat kon nu absoluut niet. Dus ik kon pas om 19:00 uur m'n hokkie in. Natuurlijk had ik de kapsels wel al gebakken. Rond 24:00 stonden alle 50 gebakjes bekleed en voorzien van een lintje in de koelkast en vanochtend heb ik ze allemaal voorzien van een roos en 't aansnijtaartje gemaakt. Man wat een lading rozen gaat daar op zeg. Daar had ik me even op verkeken en ik moest er dan ook nog wel een paar bijmaken. Maar 'k had gelukkig de tijd.

Gevuld met een toefje banketbakkersroom met 'n stuk aardbei, vanillecreme en citroencreme met nogmaals een stuk aardbei.

'k denk trouwens dat ze d'r een flinke maaltijd aan hebben :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GGIVSKPJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8AFZO7WW.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8XPFHTFT.jpg

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

2

Re: weer 6 hoog, maar dit keer met losse gebakjes

ik vind het echt een heel mooi gezicht!!`t zal een heel werk zijn geweest

3

Wow Jac wat een werk weer. Maar een heel erg mooi resultaat!!!! Welke vorm gebruik je voor de taartjes?

Groetjes Elise

4

jij maakt ook al van die mooie roosjes hoe maak je die? hoe maak je eigenlijk zo'n rozen bol?

5

Ziet er erg mooi en chique uit

6

Wauwie...........

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

7

Mooi zeg!!!
Hoe maak je trouwens dat lint vast?

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

8

Het ziet er prachtig uit.

Groetjes, Elly

9

heel mooi

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

10

wat mooi zeg en wat een werk

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

11

Gaaf!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

12

oo wat een prachtige stapel :Y een heel mooi gezicht, mooie kleuren paars ook

13

Wat een prachtig gezicht! En wat een werk :S Knap gedaan!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

14

Wauw wat een mooi resultaat!

15

Wat mooi zeg!

16 Laatst bewerkt door glashill (19-09-2009 19:35)

@ yvonnep

- ik doe 't gewoon met een dotje icing, maar sommigen maken 't volgens mij ook vast met een stukje dubbelzijdig tape

@ elise1979

- ik heb verschillende vormpjes geprobeerd, maar dat vond ik eigenlijk allemaal 3x niks. Dus heb ik uiteindelijk vierkante kapsels gebakken en deze voorgesneden per laag ingevroren. Vervolgens heb ik met een ronde uitsteker rondjes uitgestoken. Zelf heb ik de 6,5 cm gebruikt, maar dit levert met 3 lagen biscuit en 2 lagen vulling dus een behoorlijke maaltijd op.

@ jolanda80

- hoe ik m'n roosjes maak heb ik al 'ns in een eerder topic uitgelegd. Ik heb 'm ff voor je opgezocht en de uitleg gekopieerd:

Die roosjes zijn op zich niet zo moeilijk hoor. Ik maakte ze voorheen altijd anders, maar Wendy heeft me onlangs een simpelere versie voorgedaan. Ik zal proberen 't uit te leggen. Je drukt eerst 'n stuk of 12 rondjes uit van dezelfde maat. Ik heb hiervoor rondjes van zo'n 2 cm gebruikt. Vervolgens leg je deze op een foam matje en bewerk je de helft van de randen met een tooltje met een bolling. Hierdoor wordt 't randje mooi dun en een beetje 'lubberig'. Dan rol je 't eerste rondje op en als je bijna aan 't einde bent leg je 't volgende blaadje erop en draait deze er half omheen, dan leg je d'r weer een blaadje op en dit herhaal je dus nog een paar keer. Wel steeds een beetje in vorm drukken. Als de roos de gewenste grootte heeft, knijp je de onderkant samen. Hierdoor gaat de roos open staan. Vorm de blaadjes vervolgens nog voorzichtig naar buiten en knijp de buitenste blaadjes in 't midden 'n klein beetje samen. Snappie?????

Enne ... ik plak ze dus met icing op 'n half bolletje.

www.jacstaartjes.nl

17

Het valt me nog mee, dat je er "slechts" deze tijd over hebt gedaan (met de nodige voorbereidingen uiteraard). Prachtig geheel en heel netjes gemaakt allemaal. Het is inderdaad een hele hap maar wel nog exclusiever dan cupcakes.

Groet, Jolanda

18

Jij bent dus maar 6 minuten bezig met zo'n taartje versieren? Ik ben vandaag al een uur beziggeweest met alleen maar te knoeien met mijn boterroom... hahaha.
Ik vind het prachtig! En chapeau dat je die opdracht toch aangenomen hebt!

19

Ziet er super uit!

20

Prachtig.

21

@glashill bedankt voor het opzoeken ik ga het een keer proberen om het zo te doen.

22

Dat ziet er schitterend uit! :thumb: :thumb: :thumb:
Dat bekleden van al die kleine taartjes lijkt me zo'n lastige klus.... heb je daar nog tips voor?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

23

Super!!! Ziet er heel erg sjiek uit!!

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

24

Ik vind het een schitterend totaal plaatje! Pr8ige standaard ook! Waar had je die vandaan?

25

Tom Poes schreef:

Dat bekleden van al die kleine taartjes lijkt me zo'n lastige klus.... heb je daar nog tips voor?

De taartjes heb ik gevuld en afgesmeerd terwijl de kapselrondjes nog half bevroren waren. Met name bij 't afsmeren werkt dit handig. Je pakt dan gewoon de taartjes tussen duim en wijsvinger en kan ze zo mooi strak afsmeren. Deze laat je goed opstijven in de koelkast. Vervolgens een royale hoeveelheid fondant goed doorgekneden, uitrollen en 't taartje bekleden. Ik merkte dus wel dat als ik net effe tekort had gekneed, de randjes al snel begonnen te scheuren. Voor m'n gevoel was dit dus eerder als bij een grote taart. Daarnaast werkt 't 't eenvoudigste als je echt royaal uitrolt. Als ik net ff te zuinig had gedaan, was ik simpelweg langer bezig met 't wegwerken van alle vouwtjes. En tot slot heb ik nog gesmootherd met 2 smoothers.
Overigens zou ik 't wel mooier vinden om net ff kleinere uitstekers te gebruiken, maar volgens mij wordt 't bekleden dan helemaal een crime.

www.jacstaartjes.nl