1

Onderwerp: rolstok/pvc-buis verschil?

Wie heeft met beide ervaring? Ik heb een pvc buis maar ik vind dat het toch wel snel gaat plakken als je een tijdje aan het rollen bent. Hoe is de rolstok van de hebshop? Gaat die echt nooit plakken? Of heb je dat na een poosje (10 keer rollen of zo) toch? Wil 'm nl wel aanschaffen maar ben bang dat het dan tegen gaat vallen......... :S

If life gives you lemons, make lemoncurd.

2

Re: rolstok/pvc-buis verschil?

Hier iemand die een pvc-buis gebruikt. En ik heb geen last van plakken.

Groetjes Cindy

Ik gebruik ook een pvc buis, het enige nadeel vind ik bij grote lappen fondant/marsepein, dat je de buis niet fatsoenlijk vast kunt pakken, dan mis ik handvatten.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

ans pommerans schreef:

Ik gebruik ook een pvc buis, het enige nadeel vind ik bij grote lappen fondant/marsepein, dat je de buis niet fatsoenlijk vast kunt pakken, dan mis ik handvatten.

handvaten heb je op de rolstok ook niet..........

De rolstok is zwaarder dan een pvc buis. Ik kan persoonlijk slecht overweg met de grote lappen en een rolstok. Ik rol alles uit met de plastic deegroller van tupperware (kan ik meer kracht zetten) en dan rol ik hem na met de rolstok en hiermee til ik hem dan op de taart.

ik kan hem eventueel wel een poosje missen dus je ou hem mogen lenen van mij om te kijken of je het wat vindt. de kleine rolstokken vindt ik wel ideaal.

5

Ik heb een rolstok en die vind ik erg fijn. Hij plakt helemaal niet en is juist lekker zo zwaar. Kwestie van testen dus...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6 Laatst bewerkt door smollebulle (23-09-2009 08:57)

PVC buis hier!

@Ans: hieronder de oplossing voor het gebrek aan handvatten :D

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 45&p=1

7

@Smollebulle, plakt die pvcbuis bij jou?? (bij uitrollen van marsepein)

@ Marleen, Dank je wel voor je aanbod! Zodra ik gelegenheid heb om jouw kant op te komen mail ik je even.

8

Ik wil niet anders dan pvc-buis! Ik heb een grote voor de grote lappen en kleine (dunnere) voor de kleine stukjes. Ik heb geen last van plakken.  Ik doe dat nooit, maar misschien moet je hem even invetten?

9

Ik heb me een tijdje suf ingevet, dacht toen dat het daar misschien aan lag, maar zonder werkt het ook niet. Een keer of 4 rollen en m'n lap zit er al weer aan vast. Ik heb het dan wel over marsepein en niet over fondant hoor. Heb al een ander merk marsepein geprobeerd, maar ook dat hielp niet. Heb wel een witte pvc en geen grijze. Zou dat schelen? Moet nu telkens schoonmaken, afdrogen en dan weer een paar keer rollen.
Het stomme is dat dit iets van de laatste maanden is. Toen ik 'm net had was het ook nog niet zo erg (voor zover ik me kan herinneren.........)

10

Annemiek schreef:

Ik heb een rolstok en die vind ik erg fijn. Hij plakt helemaal niet en is juist lekker zo zwaar. Kwestie van testen dus...

Hier precies hetzelfde! Mijn rolstok is gekocht in Birmingham, plakt absoluut niet en door het gewicht rolt hij juist fijn vind ik. Maar ik heb dan weer geen ervaring met pvc-buis. Wel met een houten roller, jaren mee gedaan maar die rolstok is fijner.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

misschien echt een hele blonde opmerking van mij hoor, maar wat als je m nou insmeert met poedersuiker?? zo heb ik mijn lapje vandaag ook uitgerold en niks geen last met plakken of wat dan ook... (en als het idd een hele blonde opmerking is, excuus, heb vandaag ook pas mijn 1e creatie gefr

een beginnende taartenbakster....
http://taartenvanangie.hyves.nl/

12

maar dan krijg je van die poedersuikervlekken op je marsepein :(

ik heb beide (een kleine rolstok) en het wisselt bij een pvc buis bij mij wat betreft het plakken. Klinkt heel stom maar ik heb er 2 en de ene plakt idd na een tijdje en de ander echt nooit. Geen idee wat het verschil is...

ik vind het zware van een rolstok idd wel prettig maar niet zo noodzakelijk dat ik daar een grote rolstok voor ga kopne.

13

angelaV schreef:

misschien echt een hele blonde opmerking van mij hoor, maar wat als je m nou insmeert met poedersuiker?? zo heb ik mijn lapje vandaag ook uitgerold en niks geen last met plakken of wat dan ook... (en als het idd een hele blonde opmerking is, excuus, heb vandaag ook pas mijn 1e creatie gefr

14

Misschien een vreemd idee, maar zou het kunnen door het vele afwassen het buitenlaagje wat tegen het plakken werk eraf is gegaan. Je zegt nl dat je er vroeger nooit last van had.

15

ik gebruik ook een pvc buis, een witte.
plakt eigenlijk nooit, niet van de marsepein in ieder geval. wel is ie statisch. ik vind het perfect werken hoor. maar liever nog zou ik een zwaardere rolstok willen hebben.
maar ik heb geen zin om 30 euro uit te geven aan een stok die ik al heb ;)
wel heb ik een kleintje van15 cm, erg handig voor bloemetjes en zo.

16

LauriLynne schreef:

Misschien een vreemd idee, maar zou het kunnen door het vele afwassen het buitenlaagje wat tegen het plakken werk eraf is gegaan. Je zegt nl dat je er vroeger nooit last van had.

Ik had gehoord dat je de rolstok inderdaad niet moet afwassen (ik veeg hem altijd na gebruik even schoon met een iets vochtig keukendoekje), het beetje vette laagje dat erop zit moet er opblijven!

17

Ja, maar het is dus een pvc-buis...... Die zou toch niet moeten verslijten door water e.d., want het is bedoeld als afvoer buis waar van alles doorheen zou moeten kunnen gaan....... :S

Hoe dan ook, ik heb het er toch maar op gewaagd en die mooie gele uit de hebshop aangeschaft. Hopelijk maakt die zichzelf waar!!!

18

Ik heb het ook gemerkt, heb nu meerdere pvc buizen, zowel grijs als wit.
Maar de ene grijze plakt na een paar keer rollen, terwijl de anderen dat niet doen.
Oudste grijze is dan ook al 2 jaar gebruikt.
Witte zijn net nieuw, en tot nog toe prima, plakt nooit.
Net als de meeste grijzen van mij.

Als je PPC gebruikt, plakt het minder!
Gewoon ook te koop bij de bouwmarkt

20

Ik gebruik beide en heb er nooit last van dat die plakt, ik vind eigenlijk pvc veel lekkerder werken, en heb misschien nog wel een tip. als ik een hele grote lap moet uitrollen en deze is klaar, dan leg ik mijn pvc pijp erop en ''vouw'' het dubbel, dan steek ik mijn vingers in de pvc pijp en pak  het zo op en rol het zo uit over de taart, gaat super en het zit echt superstrak.

Wel doe ik als ik pvc koop in de bouwmarkt even net als mijn tooltjes even helemaal ontvetten en ontsmetten met een bak met een druppeltje gloor erin. Goed naspoelen met heet water en aan de lucht laten drogen ivm pluisjes van de afdroogdoek.

hoop dat je hier wat aan hebt.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

Berichten [ 20 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » rolstok/pvc-buis verschil?