1 Laatst bewerkt door Titataart (19-09-2009 16:41)

Onderwerp: Er was eens....begon het sprookje

De vraag was of ik zo'n taart kon maken net zoals mijn kasteeltaart op de site maar dan vor 15 personen. Nou ja een kasteel dat lukt wel, maar precies hetzelfde wordt ie niet. De taart op de site is namelijk voor 30 personen.

Er waren maar een paar richtlijnen waar ik me aan moest houden zoals heeeeel prinsesserig en veel roze. Verder ben ik vrijgelaten.

Nou en vandaag ging er gelukkig heel blije mevrouw met sprookjeskasteel naar huis.
Altijd leuk als de mensen blij verrast reageren.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BP3MBOIA.jpg

Groetjes,
Annette

Zelfde taart andere achtergrond....vond dit mooier.

Groetjes v. Annette.

2

Re: Er was eens....begon het sprookje

Nou die ziet er super uit!

3

Wat een lekker zoet kasteel!

4 Laatst bewerkt door Titataart (19-09-2009 21:16)

Dank voor jullie complimentjes daan69 en leintje.
Vergeet ik nog te melden dat de onderste taart 18,5 cm rond is, de volgende 12 cm en de daarop volgende 8 met tot slot een heel kleintje van 5 cm doorsnede. Alle taarten (ook de hele kleine) zijn gevuld met een laag gele room (de 12 cm taart zelfs met 2 lagen gele room) en een laag 4-vruchtenconfiture,  afgemeerd met citroenbotercreme en bekleed en gedecoreerd met rolfondant. de daken van de torentjes zijn lekker in de roze glitter gezet voor een extra zoetsappig effect. Verder zitten er her en der nog uitgestanste vlinders op het kasteel van snoeppapier/ouwel.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

5

wat een leukerd

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6 Laatst bewerkt door Miss Pebble (19-09-2009 20:24)

Erg leuk gedaan!

Is dit niet alsnog heel veel taart voor 15 personen? Of zijn 't echt hele kleintjes?

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Cakes by Petra  schreef:

Is dit niet alsnog heel veel taart voor 15 personen? Of zijn 't echt hele kleintjes?

Yep....eigenlijk wel (ik denk voor zo'n 17-18 personen), maar kon het niet laten om het kasteel nog iets hoger te maken (de 12 cm diameter taart was denk ik ook wel 12 cm hoog), en de biscuit was toch al gebakken. :P
Tis hobby h

Groetjes v. Annette.

8

Wat een schatje. Mooi gepresenteerd ook.

Groetjes, Elly

9 Laatst bewerkt door Renate78 (19-09-2009 20:52)

Harstikke leuk zeg! En toch nog heel wat taart voor zo weinig personen :Y

10

mij leek het wel erg veel taart voor 15 personen, maar de foto kan dus soms bedriegen. Hij is heel mooi geworden. Vraag is idd of hij heel is aangekomen :-)

11

Da's knap, zo'n hoge taart voor zo weinig mensen, mooi gedaan!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

12

hij is erg leuk.....
welk lettertype is het bij de naam..die is leuk

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

13

conny4u schreef:

welk lettertype is het bij de naam..die is leuk

Dat is de siliconen mal van First Impressions. Ik vind het zelf een rotding. Sommige letters doen het heel goed, maar A en de S b.v. (toevallig allebei in de naam op deze taart) willen er niet heel uitkomen. De smalle stukjes van de letters zijn (in ieder geval in mijn mal) zo smal dat ik er niet eens fatsoenlijk wat fondant tussen gepriegeld krijg. Misschien een foutje in mijn mal, maar ik ben wel benieuwd eigenlijk of er meer mensen zijn die daar last van hebben.
Maar goed, dit was zo'n kleine taart dat ik voor de maat wel deze letters moest gebruiken.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.