1

Onderwerp: Blokjes op de taart

Hallo allemaal,
Als nieuweling/beginneling heb ik gezocht maar nog niet gevonden.. Hoe maak je die leuke vierkanten blokjes voor op de taart. Gewoon van marsepein of liever fondant met tylose. Los uit de hand of zijn er speciale vormpjes voor?

2

Re: Blokjes op de taart

het kan en met marsepein en met fondant.

ik heb die vierkante blokjes nooit gemaakt, ik denk dat je bedoelt die vierkantjes die veel dames op de zijkant doen of die gebruikt worden om een 'tapijtje' oid van te maken? Denk dat die gewoon met een klein vierkant uitstekertje gemaakt worden meestal.

Met marsepein en fondant idd.

Ik maak ze met een 'strokensnijder' eerst horizontaal snijden en dan vertikaal.
Deze snijder: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=77

If live gives you lemons, make lemonade!

4

Of je kan voor 1.75 van Makin's clay 3 kleine vierkante uitstekers kopen.

5

Ik heb deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=77
Daar gaat het heel goed mee.

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

bien verkoopt ook hele kleine vierkante uitstekertjes van kitbox

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

ook ik heb die blokjes gemaakt.
om de zij kant te decoreren*
ik heb gewoon paar stroken afgesneden en blokjes daarvan gesneden...ze zijn niet allemaal even  gelijk ,dus een uit stekertje is geen over bodige luxe..ga ik de vlgnd x ook voor
succes ermee

8

Sorry, niet duidelijk genoeg maar ik bedoel eigenlijk de vierkantjes die bijvoorbeeld op een babytaart staan met BABY erop of de naam van het kindje. Of bijvoorbeeld dobbelsteentjes...Wellicht zo duidelijker...

9

Die dobbelsteentjes worden gewoon zo uit de hand gemaakt. Ik ben er op dit moment ook mee bezig. Ik gebruik zelf geen tylose.

Groetjes Elise

10

Als je een kubus bedoeld ipv een vierkantje ;), dan kun je bij een iets grotere maat ook kapsel op maat snijden en daarna bekleden.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Ik bedoel echt dobbelsteentjes zoals Elise aan heeft gegeven..Ik zal zelf dus vaardiger moeten worden in het maken van die vierkantjes want bij mij oogde ze nog niet echt mooi! Maar bedankt voor de diverse reacties!

12

Voor die mini-dobbelsteentjes gebruik ik m'n smoothers: eerst met de vingers min of meer in vorm krijgen en dan verder met de smoothers tot een dobbelsteentje duwen!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>