1

Onderwerp: kan nergens lemon curd vinden

hellep! Ik woon in het noordoosten van Groningen en blijkbaar kennen ze dat hier niet. Bij welke winkels hebben jullie meestal succes en vinden jullie de lemon curd.

ben bij c1000, super de boer, supercoop geweest en helaas niet gevonden

2

Re: kan nergens lemon curd vinden

Bij AH...;)

3

weet niet of je een makro pasje hebt, maar daar heb ik 'm gekocht

4

Hier onder in drenthe was het voorheen nog bij de grote super de boer te vinden. Helaas hebben ze het er daar er ook uit gedaan.
Misschien even vragen bij de servicebalie of ze een traytje kunnen bestellen voor jou, en dat je deze dan ook volledig afneemd. Hebben zij er maar weinig werk van.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

5

Ze hebben het bij de jumbo bij de euroborg. En anders moet je het gewoon proberen zelf te maken. Is niet moeilijk en heeeel lekker!

Groetjes, Daphne

6

Als dat heel moeilijk wordt om het in de buurt te krijgen zou ik het zelf maken,ik dacht dat Lara een recept hiervoor had.
Hier heb ik het voor je.

RECEPT VAN LARA,
100ml vers gezeefd citroensap
100 gr. kristalsuiker
85 gr roomboter
1 eetlepel rasp van een citroenschil
4 grote eieren
Doe de citroensap,suiker,boter.en citroenrasp in een pannetje met dikke bodem.Breng aan de kook.Mix ondertussen in een grote kom de eieren goed los.Voeg het hete mengsel toe aan aan de eieren,goed blijven kloppen met de garde of mixer.De curd is goed als het dikker begint te worden en blijft zitten aan de achterkant van een lepel.Dit duurt ongeveer 10

groetjes van Ann

7

Ik heb m van de week zelf gemaakt volgens het bovenstaande recept,was appeltje eitje..en lekkurrrr jummie jummie! :9

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

8

Idd. de AH bij de jam...

Groetjes Marlies

9

Ik heb het bij de Ikea in grunn gekocht ;)

(hartige) taarten bakken is een grote hobby van mij !
Helaas niet veel tijd momenteel..

10 Laatst bewerkt door Marleen (13-08-2009 20:23)

www.deleukstetaarten.nl/templates/vulle … oncurd.jpg

dit is waar je naar moet zoeken

11

ff een vraagje.... misschien heel stom maar wat is het verschil tussen lemoncurd en jelly/marmelade? Ik gebruik de chivers jelly maar was eigenlijk ook nieuwsgierig naar de curd maar die zag er niet zo smakelijk uit.