1

Onderwerp: smaak banketbakkersroom

Ik vind de smaak van de banketbakkersroom van de webshop de laatste tijd wat muffig smaken, ligt dat aan mij of is het meerdere mensen opgevallen?

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

2 Laatst bewerkt door kicsi (15-09-2009 22:02)

Re: smaak banketbakkersroom

Ik vind er een smaakje aanzitten ben er niet zo blij mee.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

3

Ik vind 'm ook niet lekker,haal 'm voortaan bij de makro.Die smaakt heerlijk.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

Ik vind hem inderdaad ook niet lekker. Zit een rare bijsmaak aan, smaakt niet naar banketbakkersroom. Ik heb laatst voor het eerst een zak gekocht, maar voortaan haal ik toch weer andere. Is de smaak wel eens anders geweest dan?

5

Ik vind de smaak ook niet super. (funcakes)
Moet hem ook een soort van uit de zak bikken met een lepel en dan zeven voor ik hem kan aanmaken anders zitten er stukjes in.

Heb hem overigens niet bij webshop gekocht, maar is wel van funcakes. Volgens de winkel waar ik hem heb gekocht, hoor je hem eruit te moeten bikken en is hij wat harder.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

6

ssabinee schreef:

Moet hem ook een soort van uit de zak bikken met een lepel en dan zeven voor ik hem kan aanmaken anders zitten er stukjes in.

Heb hem overigens niet bij webshop gekocht, maar is wel van funcakes. Volgens de winkel waar ik hem heb gekocht, hoor je hem eruit te moeten bikken en is hij wat harder.

Nou dat bikken heb ik niet, het is gewoon poeder. Misschien is het een beetje vochtig geworden?

De smaak vind ik ook niet lekker. Ik wil het voortaan zelf gaan maken, maar wil voor als het vlug moet nog wel een zak mix in huis hebben. Alleen wel van een ander merk.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

ik heb nu die van dr oetker en die bevalt goed denk dat ie het daar maar bij hou. ik had ook met funcakes dat ie in de zak hard werdt maar heb hem al snel over gedaan in een afgesloten bak en daar bleef ie goed los in.

Zelf maken!!!!
Het recept van Lara M staat hier wel bij de recepten,als je die

9

jolanda80 schreef:

ik heb nu die van dr oetker en die bevalt goed denk dat ie het daar maar bij hou. ik had ook met funcakes dat ie in de zak hard werdt maar heb hem al snel over gedaan in een afgesloten bak en daar bleef ie goed los in.

Ik heb het vorige week binnengekregen en doe het altijd gelijk over in bak, maar toen was het dus al hard.
Had voorgaande keren die van de Sligro, volgende keer weer.

10 Laatst bewerkt door Carlinnie (16-09-2009 18:36)

Vroeger (oma spreekt) toen ie nog niet van funcakes was en in een plastic zak zat, vond ik m wel lekker.
Ik vind het wel fijn om te gebruiken als makkelijke snelle vulling in een taart maar vervolgens ben ik bang dat de ontvangers de taart niet lekker vinden (ik heb overigens nooit klachten gehad hoor).
Wordt ie bij de makro ook in grotere verpakkingen verkocht? Van dr oetker zijn het van die kleine zakjes en relatief duur.
Ik zal het recept van Lara ook eens gaan proberen. Maar die ziet er weer zo bewerkelijk uit....

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

11

Ik ben al niet zo gek op banketbakkersroom in een taart, maar als ik 'm maak dan gebruik de banketbakkersroom van dr. Oetker en maak ik 'm aan met slagroom  en water volgens de verpakking en dan is

12

ssabinee schreef:
jolanda80 schreef:

Ik heb het vorige week binnengekregen en doe het altijd gelijk over in bak, maar toen was het dus al hard.
Had voorgaande keren die van de Sligro, volgende keer weer.

bij mij was ie nog "los" toen ik hem kocht alleen had ik niet gelijk een bak ervoor en merkte toen dat ie vocht? aan trok.

13

Carlinnie schreef:

Vroeger (oma spreekt) toen ie nog niet van funcakes was en in een plastic zak zat, vond ik m wel lekker.
Ik vind het wel fijn om te gebruiken als makkelijke snelle vulling in een taart maar vervolgens ben ik bang dat de ontvangers de taart niet lekker vinden (ik heb overigens nooit klachten gehad hoor).
Wordt ie bij de makro ook in grotere verpakkingen verkocht? Van dr oetker zijn het van die kleine zakjes en relatief duur.
Ik zal het recept van Lara ook eens gaan proberen. Maar die ziet er weer zo bewerkelijk uit....

makro heeft ook kilozakken!!!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

14

sjakkie40 schreef:

makro heeft ook kilozakken!!!

Die heb ik gemist dan vanavond, ben net weer terug.
Heb wel crisco meegenomen!

15

Ik heb ook voor 't eerst de bbr mix gekocht in de webshop, en wij vinden hem hier ook niet lekker

16

Die van de webshop heb ik ook gehad en die vond ik echt smerig een hele chemische nasmaak zat eraan. Ik heb die hele zak zo weggekieperd en ga dus maar van dr. Oetker kopen.

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

De kleur is overigens ook anders dan normale banketbakkersroom. Een beetje okerkleurig i.p.v. fis zachtgeel.

18

ssabinee schreef:

Nou, ik moet je zeggen dat ik hier erg veel last van had met de botercreme mix van funcakes...ik heb de bbr nog niet geprobeerd maar ik heb veel moeite met het feit dat al die mixen in die papieren zakken zitten en niet zoals vroeger in die plastic zakken...toen had ik dus gewoon steeds keer op keer vers spul en dat je het hoort te bikken is onzin want het betekend gewoon dat er toch een hoge luchtvochtigheid in die zak zit en het zo is samengeklonterd dus echt luchtdicht zijn die zakken niet en dit beinvloed de houdbaarheid.

Tegenwoordig koop ik dus van die gripzakken en kieper de zak daarin over en dat scheelt dus wel want heb nu nergens geen last meer van en hoef niet meer te bikken :D

19

hier idem.
vind hem een raar bijsmaakje hebben. was me eerst niet zo opgevallen omdat ik er vaak een extra smaakje aan geeft (tiramisu e.d.)
maar zo puur..nee niet helemaal mijn smaak.

Groetjes Alexandra
http://www.lekkertaart.nl

20

Misschien even bij de webshop melden ;)