1

Onderwerp: Hoe lang geboetseerde figuurtjes bewaren?

Hallo,

Er is mij vandaag gevraagd door een aannemersbedrijf of ik voor de kerst 15!!! taarten wil maken voor hun klanten!
Nu is dit heel veel werk buiten mijn werk, kinderen en huishouden natuurlijk, dus ik zou er heel graag vroeg mee beginnen, zodat ik alleen nog maar hoef te vullen en alles er zo op kan zetten/leggen.
Hoe lang kan ik fondant (Geboetseerd of gepuzzeld) dan bewaren?
Wanneer zou ik er langzaam mee kunnen beginnen?

Alvast bedankt.

Groetjesssss

Groetjes Angela www.beautycakes.nl

2

Re: Hoe lang geboetseerde figuurtjes bewaren?

Als je het goed luchtdicht verpakt kun je het heel lang bewaren. Figuurtjes zou ik dan in tupperware doosjes bewaren en puzzelplaatjes in huishoudfolie verpakken en dan in zo'n vleeswaren doosje (met allemaal laagjes). Als je het niet verpakt, kun je het ook goed bewaren, maar dan worden ze wel keihard, dus niet echt meer eetbaar. En wanneer je moet beginnen... tja... hoeveel tijd heb je en hoeveel tijd heb je nodig? Ik zou dan denk ik begin december beginnen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Bedankt voor je antwoord!
De precieze datum weet ik nog niet, wss word het tussen 7 en 15 dec. of zo.
Vind het errug spannend moet ik zeggen!
Tis een hele uitdaging voor me ;)

Groetjes Angela www.beautycakes.nl

4

Vorig jaar kerst heb ik er ook 25 mogen maken en alle mannetjes die ik erop moest doen had ik ruim van te voren klaar. Ik had allemaal kartonnetjes geknipt daarop stukjes bakpapier en dan daarop de puzzel. Daarna alles goed ingepakt met huishoudfolie. Dit bleef heel soepel.

De letters die ik daarvoor nodig had, heb ik ook allemaal klaargemaakt en in gebaksdozen gedaan. Deze werden dan wel hard maar omdat je ze daarna op de taart legt worden we wel zachter.

Succes.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.