1

Onderwerp: CC's met MMF bekleden

nou let op hier kom ik dan met mijn domme vraag :+

Als ik uit de MMF een mooi rondje heb uitgestoken dan wil ik dit even op een kartonnentje leggen en dan wil ik het gaan dusten. Maar als het rondje op het kartonnentje ligt ziet het er al niet meer uit! Nu heb ik het ook al met (witte) marsepein gemengd... maar dit wordt er ook niet echt beter op. Ik vind dat MMF echt veelste rekbaar! Hebben jullie tips voor mij?

Ik denk dat het met alleen marsepein een stuk makkelijker gaat maar het probleem is dat ik spierwit wil en mijn MMF ook op moet :D

En het kan toch wel dat ik vandaag alle rondjes uitsteek en dust en dan vrijdagochtend op de vers gebakken CC's plak?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

2

Re: CC's met MMF bekleden

Allereerst bestaan domme vragen niet heb ik altijd gellerd. Domme antwoorden daar in tegen....... Maar ik ga het toch maar proberen.

* Gebruik je wel genoeg poedersuiker om de MMF los van de tafel te houden?

Als ik MMF heb uitgestoken en het dan op pak (scheppen met 2 handen) dan rekt het niet uit hoor.

Of rol je het te dun uit, dan gaat het bij mij ook scheuren (en dus rekken).

Het zijn maar wat bedenksels hoor. Misschien doe jij dat ook allemaal wel.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

ik heb geen poedersuiker gebruikt maar wel crisco....

DUs jij schept met 2 handen zodat hij in het midden laat maar zeggen bol wordt....?

En kan ik nu 16 rondjes maken en dan bewaren tot vrijdagochtend of is het dan uitgedroogd en krijg ik het dan niet meer netjes op de CC's?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

4

Ik ben niet zo van het vooruit werken (kwestie van niet kunnen plannen) dus ik weet niet of je ze nu al kan uitsteken en bewaren. Goed afgesloten moet het zacht blijven heb ik me laten vertellen, maar hoe goed kan je iets afsluiten?

Ik schep het met 2 handen in de zin van dat ik dus niet aan de rand oppak. Dus met 2 handen eronder dan rek je het MMF niet uit.

:think: moeilijk uit te leggen want ik doe het eigenlijk automatisch zo.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Nou ik ga het vanavond maar is proberen zo hoe jij het doet...

Groetjes Maris

6

hoi Maris..
vooruit werken werkt echt niet hoor voor het bekleden van cup-cakes, want ik denk dat je ze mooi om je cakeje heen wil vormen. wat ook nog wel eens wil helpen..  is het uitgestoken rondjes even een paar minuten laten liggen.. dan stijft het iets op/ droogt het op.. wat ik soms ook nog wel eens doe is als ik mn lapje heb uitgerold dit op een strookje bakpapier te leggen hierop uitsteken (kun je ook makkelijk aan de kant schuiven als je het even wil laten opstijven..) ach ja ik verzin wel meer rare dingen.. :)

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

7

ik bedoel dus... :D als je het uitgestoken hebt op het papier, niet optillen maar laten liggen.. je haalt dus juist het overtollige weg..

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

8

jaaaa geweldige tip! Het is gelukt! Alleen vind ik de cupcakes niet mooi geworden...
Heb trouwens wel een beetje witte marsepein door de MMF gedaan heb dus een beetje gesmokkeld :lol: :o

Groetjes Maris