1

Onderwerp: Marsepein 1:3 of 1:4?

Ik wilde weer eens marsepein bestellen maar zie nu dat er inmiddels 2 soorten te koop zijn.

Welke is nu het fijnste om mee te werken? Bekleden dus en bv boetseren?

Wat is het verschil eigenlijk tussen 1:3 en 1:4? En dan bedoel ik niet de samenstelling maar meer het verschil in het ermee werken ;)

Groetjes Angelique

2 Laatst bewerkt door Kadohke (16-09-2009 10:59)

Re: Marsepein 1:3 of 1:4?

Zijn allebei geschikt voor wat "wij" doen. Hoe hoger het getal, hoe fijner de structuur. 1:4 is dus fijner qua structuur dan de 1:3 . Ter vergelijking, de marsepein in de normale winkels is meestal 1:2

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Het gaat toch om de verhoudingen?
De ene is 1 deel amandelen op 3 delen suiker en de ander is 1 deel amandelen op 4 delen suiker. Daarom is de 1:3 ook iets duurder; zitten meer amandelen in...
Volgens mij hoor! Kan ook dat ik dit gewoon zelf verzonnen heb ;)

Ik gebruik altijd de 1:3, vind hem prima werken!

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

4

Knubje schreef:

Ik wilde weer eens marsepein bestellen maar zie nu dat er inmiddels 2 soorten te koop zijn.

Wat is het verschil eigenlijk tussen 1:3 en 1:4? En dan bedoel ik niet de samenstelling maar meer het verschil in het ermee werken ;)

Jij ook een beetje omgeslagen door gisteren?
Vond de taart nog best lekker ook! Dus ik ga bij mijn eerstevolgende bestelling ook marsepein mee bestellen ;)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

5

Milouk schreef:
Knubje schreef:

Vond de taart nog best lekker ook! Dus ik ga bij mijn eerstevolgende bestelling ook marsepein mee bestellen ;)

Hahaha betrapt!! :lol: ;) Ja ik vond het erg fijn werken. Vooral met puzzelen. De smaak weet ik nog niet want hij staat in z'n geheel in de vriezer te wachten op een moment dat we hem verorberen kunnen hihi.

Groetjes Angelique

6

Kadohke schreef:

Zijn allebei geschikt voor wat "wij" doen. Hoe hoger het getal, hoe fijner de structuur. 1:4 is dus fijner qua structuur dan de 1:3 . Ter vergelijking, de marsepein in de normale winkels is meestal 1:2

Oke als er dan geen verschil is dan kan ik voor mijn portemonnee beter de 1:4 bestellen ;)

Groetjes Angelique

7

Knubje schreef:
Milouk schreef:
Knubje schreef:

Hahaha betrapt!! :lol: ;) Ja ik vond het erg fijn werken. Vooral met puzzelen. De smaak weet ik nog niet want hij staat in z'n geheel in de vriezer te wachten op een moment dat we hem verorberen kunnen hihi.

Ik had hem vanmorgen meegenomen naar een vriendin, en ze vroeg al of ik voor de taart voor haar dochtertje ook marsepein wilde gebruiken, dus ik ga er nu wel mee oefenen en geef de mensen bij de workshop denk ik de keuze tussen fondant of marsepein.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

8

ik heb net weer een doos van 14 kilo binnen ;)  Hij werkt echt heel fijn!!

9

Nathalie schreef:

hmmm.....kan ik bij jou wel wat afnemen....:D

10

kom maar langs ;) wel effe van te voren smssen ;) hopelijk heb je dan wel kans dat ik wakker ben/thuis ben :lol: :lol:  En een kop koffie krijg je er bij :Y

11 Laatst bewerkt door Kadohke (17-09-2009 12:38)

Nathalie schreef:

kom maar langs ;) wel effe van te voren smssen ;) hopelijk heb je dan wel kans dat ik wakker ben/thuis ben :lol: :lol:  En een kop koffie krijg je er bij :Y

Als je een kilootje of 2/3 kunt missen kom ik wel langs, moet toch nog naar t sukeratelier! Volgende week donderdag??

12

Nathalie schreef:

En heb je dan de 1:3 of de 1:4 gekocht?

Groetjes Angelique

13

Knubje schreef:
Nathalie schreef:

Oooo....dacht al dat jij ook koffie kwam drinken... :D :lol:

14

ik heb de 1:3 gekocht. Dat is dezelfde als de vroegere blanke marsepein die ze in het assortiment hadden is mij verteld.

En Angelique: je mag ook komen donderdag als je wil hoor! Gezellig!! 't kan wel zijn dat ik nog aan het taarten ben maar dat zie ik wel hoe ver ik kom ;)

Katja, hoe laat ben je dan hier???

15

Nathalie schreef:

ik heb de 1:3 gekocht. Dat is dezelfde als de vroegere blanke marsepein die ze in het assortiment hadden is mij verteld.

En Angelique: je mag ook komen donderdag als je wil hoor! Gezellig!! 't kan wel zijn dat ik nog aan het taarten ben maar dat zie ik wel hoe ver ik kom ;)

Katja, hoe laat ben je dan hier???

Effe mijn moeder vragen of Timo 's morgens terecht kan! Zo ja, dan ben ik er rond een uurtje of 10 denk ik!

16

Dagmar schreef:

Het gaat toch om de verhoudingen?
De ene is 1 deel amandelen op 3 delen suiker en de ander is 1 deel amandelen op 4 delen suiker. Daarom is de 1:3 ook iets duurder; zitten meer amandelen in...
Volgens mij hoor!

Ja dit klopt helemaal hoor :Y

17

Kadohke schreef:
Knubje schreef:
Nathalie schreef:

Oooo....dacht al dat jij ook koffie kwam drinken... :D :lol:

Hahahaha zou graag willen maar kan dan niet. :( erg jammer want had me weer eens erg gezellig geleken. Dames kakel ze he! En denk een beetje aan mij donderdag hihi. We gaan gauw weer eens saampjes afspreken voor een freubeldag ofzo.

Groetjes Angelique

18

Knubje schreef:

Hahahaha zou graag willen maar kan dan niet. :( erg jammer want had me weer eens erg gezellig geleken. Dames kakel ze he! En denk een beetje aan mij donderdag hihi. We gaan gauw weer eens saampjes afspreken voor een freubeldag ofzo.

dan kom je toch een andere keer ;) :Y:Y:Y:Y:Y Kan ik je nieuwe jij zien ;)

19

Nathalie schreef:
Knubje schreef:

dan kom je toch een andere keer ;) :Y:Y:Y:Y:Y Kan ik je nieuwe jij zien ;)

:Y :Y :Y

20

waar halen jullie de marzipein? vooral in zo grote aantallen...ik vind het ook fijner om mee te werken....makkerlijk met verwerking dan fondant bij puzzelen...

info@minniescakes.com

21

ik gebruik deze met 30 precent amandelen, de andere is moeilijker uitrolbaar zeiden ze me

22

ik gebruik van zeelandia de 1:2 kwaliteit rolmarsepein, werkt super en smaakt heerlijk!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

23

minniefourie schreef:

waar halen jullie de marzipein? vooral in zo grote aantallen...ik vind het ook fijner om mee te werken....makkerlijk met verwerking dan fondant bij puzzelen...

in de DLT-webshop. De doos van 14 kg ;)