1

Onderwerp: taart met marsepein bekleden

Hallo,

Ik heb misschien een beetje stomme vraag maar ik heb vandaag mijn eerste taart gebakken en belkeed met marsepein, alleen viel dit een beetje tegen.

Ik heb het eerst geprobeerd uit te rollen op bakpapier, maar dat verschoof steeds daarna heb ik het op het aanrecht geprobeerd maar toen kreeg ik het er bijna niet vanaf. Waar rollen jullie het op uit? Doen jullie eerst bloem op het aanrecht? Ik denk dat het dan zo zichtbaar is op het marsepein? In ieder geval vond het thuisfront het wel mooi! Morgen even proeven! Ben al wel helemaal enthousiast!

2 Laatst bewerkt door makatralsy (16-09-2009 19:47)

Re: taart met marsepein bekleden

Geen bloem! :nooo
Over het algemeen wordt poedersuiker gebruikt, of maizena. Ook crisco wordt vaak gebruikt, alleen is daar over het algemeen wat minder makkelijk aan te komen (wel b.v. bij de webshop). Je kunt overigens ook goed uitrollen op plastic tafelzeil, verkrijbaar bij Blokker.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Ik spuit wat bakspray op mijn werkblad, werkt super! En het is gewoon te koop bij de AH. Ook ideaal om bakvormen mee in te vetten, dus lkker multifunctioneel! En je ziet er niks van op de marsepein.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

4

crisco heb ik hier zelf bij de toko vandaan

5

Hey bedankt voor jullie reacties daar kan ik zeker wat mee.
Dan weet ik dat ik het de volgende keer anders moet doen!

Bedankt!