1 Laatst bewerkt door Wicked One (17-09-2009 04:22)

Onderwerp: Maken van water

Hallo,

Ik wil voor manlief een duiktaart maken voor zijn verjaardag. Ik wil de taart bekleden zoals op de fot. Maar hoe maak ik deze bekleding? Heb geprobeert te zoeken maar er kom niets uit dus vandaar mijn vraag.

Groetjes,
Divecouple

PS weet alleen niet hoe ik een foto moet uploaden

2

Re: Maken van water

Zijn meerdere mogelijkheden:
- blauwe icing danwel botercreme
- blauwe fondant met daaroverheen een laagje pipinggel (is t mooiste effect)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Kadohke schreef:

wat moet ik me hier bij voorstellen....
ik wil namelijk ook nog voor mijn ouders een duiktaart maken.... lees dus even mee...

Taartse !!!!!
Groetjes Marijke

4

Blauwe fondant met pipinggel komt er ongeveer zo uit te zien:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=9120

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

5

marijke83 schreef:
Kadohke schreef:

wat moet ik me hier bij voorstellen....
ik wil namelijk ook nog voor mijn ouders een duiktaart maken.... lees dus even mee...

Pipinggel (recept hiernaast bij "recepten") is een soort doorzichtige gelei. Als je dus als onderlaag blauwe fondant hebt en daaroverheen een laagje pipinggel, is het net water. Dit kan overigens niet voor een hele taart! Is beter te gebruiken voor bv een vijver, of ander watertje op de taart. Als de hele taart water moet worden zou ik persoonlijk kiezen voor blauwe botercreme (en hiermee de hele taart afsmeren) of gewone blauwe fondant met wat aangebrachte golfjes met witte icing.

6 Laatst bewerkt door Wicked One (17-09-2009 10:22)

Zag net dat het een taart van wendy is. Het is die met Ariel bovenop. Heb de link ff opgezocht hopelijk doet hij wel.

http://www.4theloveofcake.nl/ce_photo/h … ./../sound

7

Dit is fondant (met gemarmerd effect) met daarop wat watergolfjes die ze (zover ik kan zien) heeft gemaakt met royal icing.

8

Oke dank je wel maar das mij toch te kundig voor een eerste zelfstandige taart.Ben nog maar een beginneling. Heb net mijn eerste spullen ingeslagen. ben er zelfs een beetje huiverig voor om te gaan beginnen.

9

Wicked One schreef:

Oke dank je wel maar das mij toch te kundig voor een eerste zelfstandige taart.Ben nog maar een beginneling. Heb net mijn eerste spullen ingeslagen. ben er zelfs een beetje huiverig voor om te gaan beginnen.

Gewoon doen!. Maak het jezelf niet te moeijlijk. Bekleed je taart met blauwe fondant en laat het daarbij. Als je er wat duik/vis/onderwaterdingetjes toevoegt, snapt iedereen dat het water is. Succes!

10

Je kan je taart ook insmeren met witte chocopasta die je op kleur brengt. Dat heb ik met mijn zwemtaart gedaan (was wel een chocobiscuit en daar past chocopasta zeer goed bij).

Zie hier http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125426301

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Hij is echt heel mooi. Ik wil gewoon een biscuit kapsel maken met een champagnecreme en citroenkwarktaart van Mona. manlief is ook gek op witte chocola dus dat kan er ook nog wel bij. Zal het in overweging nemen want dat water lijkt me makkelijker om te maken dan die van Wendy zeg maar.