1

Onderwerp: Klein taartje... pffffffff wat een werk

Zoals de titel zegt... wat een werk, dit kleintje vind ik goed mislukt.
Bij het bakken ging alles super.  Tot ik hem uit de vorm moest halen, 't was een glazen schaaltje van Ikea, en toen ik het wilde uithalen, brak het in 2, dan moest de onderkant er nog uitraken, uiteindelijk toch gelukt.  Vullen lukte ook wel goed, maar dan het bekleden, ook dit lukte helemaal niet, en dat is er ook aan te zien. 
Dit is mijn nr. 8, en het taartje waar ik het meest werk aan heb gehad.  Tips om kleine hoge rechthoekige taart te bekleden zijn meer dan welkom
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs270.snc1/9734_1249371033317_1200692892_758787_3488821_n.jpg

Re: Klein taartje... pffffffff wat een werk

De roosjes zijn leuk! Had je de vorm goed ingevet? Iets laten afkoelen is ook erg belangrijk trouwens, daardoor 'krimpt' het biscuit iets waardoor er wat ruimte ontstaat in de vorm. Verder zou ik erio letten dat de je de lagen biscuit weer recht op elkaar legt, hij is een beetje scheef ;)

I'm not bossy, I just have better ideas...

3

Ja, had idd gezien dat hij 'een beetje' (is heel erge understatement) scheef is.  De vorm was wel goed ingevet, maar ik heb misschien wel iets te weinig lang gewacht om hem uit te vorm te halen, volgende x beetje langer wachten dus.

4

vorm aan de binnenkant bekleden met bakpapier wil ook erg goed helpen om je taartje ongeschonden uit de bakvorm te krijgen.

Je fondant uitrollen in de vorm van het taartje , dus heb je een vierkant taratje rol je fondant dan ook in het vierkant uit, lukt dat niet dan rond uitrollen en een vierkant eruit snijden en daar je taartje mee bekleden.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

5

Ik vries het zo'n klein taartje gevuld en al even in. Werkt een stuk makkelijker!

groeten Annemieke
Cake It

6

Alvast bedankt voor de tips, die ga ik volgende x zeker uitproberen

Vind hem wel errug lief hoor

Lieve groetjes Yvonne