1

Onderwerp: juwelen maken van zuurtjes in FI mold

Deze vond ik wel  de moeite waard voor degenen met een juwelen mold .
http://www.wilton.com/forums/messagevie … SGDBTABLE=

2

Re: juwelen maken van zuurtjes in FI mold

Ben bang dat deze hier niet hoort. Heb het al voor je gerapporteerd.

Er staat duidelijk onder het kopje van de rubriek Howto's, sjablonen en patronen, dat die bestemt is voor eigen gemaakt howto etc

move naar het www

Daarbij vraag ik me af hoe warm die vloeibare zuurtjes worden. ik weet niet of dat te vergelijken is met elkaar, op de verpakking van alle FI molds staat wel bijv "pulled sugar", maar bij het suikeratelier hebben ze het uitgeprobeerd en daar kon de mold niet tegen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Sorry .voor het verkeerd plaatsen.
Ze heeft bij de uileg de temperatuur genoemd  de oven moet bij  het specifieke merk dat ze noemt op 250 farenheit( 121 gr celsius en bij ander snoepjes op 300 farenheit (149 gr celsius) dus een beetje uitproberen  .
Ik heb wel eens  kapotgeslagen zuurtjes in koekjes gedaan (glas in loodkoekjes) en dat moet dan de laatste paar minuten  op 160 graden en dat ging goed, ik weet niet hoe heet getrokken suiker is , maar zij gebruikt een FI mold dus ik denk dat het op die manier wel goed gaat(anders zou je toch geen howto plaatsen als je je dure mold naar de pietenwei helpt)

ja dat vraag ik me dus ook af. Aangezien de FImolds best prijzig zijn, zou ik eerst het suikeratelier eens mailen hoe heet dat ongeveer is.
Ik weet dat zij het ook hebben geprobeerd met de molds van karen davies, en daarbij lukte het wel en bleef de mold in tact. FI ging dus naar de knoppen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs