Onderwerp: Mijn eerste Hello Kitty opdracht... wat een ramp...
Dit is een taart met een staartje... Ik had nog nooit een taart voor 17 personen minimaal gemaakt... dus voor het eerst een 26 cm...
De eerste was wel aardig... maar zakte enorm in en bleef daarna heel laag...
Dus dacht ik, ik bak er nog een en die leg ik er bovenop. Maar de tweede mislukte nog veel erger.
Dus toen ik voor de derde taart opnieuw eieren en mix moest gaan kopen was ik al behoorlijk gefrustreerd. Met een andere taartvorm en die verhoogd met bakpapier werd taart nr. 3 wel gaar en hoog genoeg. Deze dan ook lekker gevuld met verse aardbeien met slagroom en een klein laagje aardbeien jam.
Het meptaartje moest koemelkvrij zijn. Ook bniet makkelijk om daar een lekkere vulling voor te verzinnen.
Ik heb geprobeerd botercreme te maken met wajang margarine. Wat een rare concistentie werd dat! Daar ook voor de smaak wat gepureerde aardbeitjes doorheen gedaan... nou toen was het helemaal geen creme meer! Dus maar een klein laagje ertussen, en als tweede laag gewoon aardbeienjam. Hopelijk zal hij toch lekker smaken.
De decoratie ging gelukkig wel supergoed. In meerdere avondjes knutselen had ik in totaal 8 Kitty's gemaakt die er naar mijn idee allemaal super uitzagen.
Met het resultaat ben ik erg tevreden. Ik hoop alleen dat de taarten ook lekker waren.
Hier komen ze:

Bedankt voor het kijken!
En tips voor het vullen van koemelkvrije taarten zijn erg welkom!
Andere tips natuurlijk ook!!!!